هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نداریم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
سخنگوی ستاد تنظیم بازار:

هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نداریم

کالاهای اساسی

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، مصوب شد در کالاهای اساسی و ضروری مردم هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به نقل از صدا و سیما؛ محمدرضا کلامی، در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: کالاهای اساسی افزایش قیمت نخواهد داشت، اما برخی از کالاها که قیمت گذاری آن‌ها بر مبنای عرضه و تقاضاست ممکن است با افزایش قیمت مواجه شوند که خوشبختانه با شرایطی که به دلیل تولید حداکثری داشته ایم این امر محقق نمی‌شود و حتی در برخی از کالاها کاهش قیمت هم داشته ایم.

وی گفت: در جلسه امروز مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که کار تأمین و توزیع در سراسر کشور را انجام می‌دهند از جمله سازمان دامپزشکی، گمرک جمهوری اسلامی و حتی ستاد تنظیم بازار و سایر دستگاه‌های متولی حتماً در ایام عید حضور داشته باشند و به مردم خدمت کنند.

کلامی در ادامه افزود: زمینه فضای کسب و کار را برای تأمین حداکثری کالا در شبکه‌های مختلف خواهیم داشت و کالا به وفور در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: علاوه بر همه این کارها بخشی از شبکه‌های توزیع مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها و تمام صنوفی که کالاهای اساسی و ضروری مردم را توزیع می‌کنند تعطیل پذیر نیستند و به ارائه خدمات مشغول هستند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: میادین میوه و تره بار شهرداری هم فقط یک روز در روز اول عید تعطیل خواهند بود و در مابقی ایام تعطیلات به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

کلامی گفت: در خصوص میوه و مرکبات کالاهای مرتبط را قبل از اسفند ماه در استان‌ها ذخیره کرده ایم و امروز گزارشی که از استان‌ها داریم نرخ میوه، نرخ متعادلی است.

وی افزود: هدف از ذخیره سازی میوه دو بخش بوده یکی حمایت از تولید و باغداران و بخش دوم حمایت از مصرف کننده که با این قیمت‌ها در حال حاضر محقق شد و اگر قیمتی هم غیرمتعارف بالا برود قیمت را متعادل خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: در بخش لجستیک هماهنگی‌های لازم انجام گرفته و سازمان بنادر، گمرک و سازمان حمل و نقل و راهداری برای بارگیری کالاها در دستور کار است و راه آهن هم در اختیار کامل حمل کالا به سراسر کشور است.

کلامی افزود: از استانداران سراسر کشور تقاضا داریم که حتماً باید با ستاد تنظیم بازار کشور هماهنگ شوند و اجازه ندارند در کالاهایی که نیاز اساسی مردم است تصمیمات بخشی بگیرند.

وی گفت: در بخش کالاهای سلامت محور هم ستاد ملی کرونا فعالیت خوبی با زیرمجموعه ستاد تنظیم بازار دارد و شبکه‌های توزیع کالا را با شبکه‌های تولید هماهنگ کرده ایم و در حوزه تولید ماسک و یا سایر اقلام بهداشتی مشکل عرضه برطرف شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: در حال حاضر اولویت توزیع با مراکز درمانی و بیمارستان هاست و وزارت بهداشت اعلام کرده که روزی پنج و نیم میلیون ماسک نیاز دارد و تولید صنعتی در کشور امروز به سه شیفت رسیده و از روزی صدهزار تولید ماسک به روزی ۸۰۰ هزار افزایش پیدا کرده است.

کلامی گفت: سازمان حمایت به هر دلیلی اگر تجمع کالاهای بهداشتی در جایی باشد این توانایی را دارد تا در سراسر کشور و مراکز درمانی و داروخانه‌ها توزیع کند.

وی در پایان افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که هیچگونه دغدغه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز خود نداشته باشند و کالا به اندازه کافی تأمین کرده ایم لجستیک آن برقرار است و مستمرا کالا در اختیار مردم در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...