هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نداریم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سخنگوی ستاد تنظیم بازار:

هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نداریم

کالاهای اساسی

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، مصوب شد در کالاهای اساسی و ضروری مردم هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به نقل از صدا و سیما؛ محمدرضا کلامی، در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: کالاهای اساسی افزایش قیمت نخواهد داشت، اما برخی از کالاها که قیمت گذاری آن‌ها بر مبنای عرضه و تقاضاست ممکن است با افزایش قیمت مواجه شوند که خوشبختانه با شرایطی که به دلیل تولید حداکثری داشته ایم این امر محقق نمی‌شود و حتی در برخی از کالاها کاهش قیمت هم داشته ایم.

وی گفت: در جلسه امروز مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که کار تأمین و توزیع در سراسر کشور را انجام می‌دهند از جمله سازمان دامپزشکی، گمرک جمهوری اسلامی و حتی ستاد تنظیم بازار و سایر دستگاه‌های متولی حتماً در ایام عید حضور داشته باشند و به مردم خدمت کنند.

کلامی در ادامه افزود: زمینه فضای کسب و کار را برای تأمین حداکثری کالا در شبکه‌های مختلف خواهیم داشت و کالا به وفور در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: علاوه بر همه این کارها بخشی از شبکه‌های توزیع مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها و تمام صنوفی که کالاهای اساسی و ضروری مردم را توزیع می‌کنند تعطیل پذیر نیستند و به ارائه خدمات مشغول هستند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: میادین میوه و تره بار شهرداری هم فقط یک روز در روز اول عید تعطیل خواهند بود و در مابقی ایام تعطیلات به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

کلامی گفت: در خصوص میوه و مرکبات کالاهای مرتبط را قبل از اسفند ماه در استان‌ها ذخیره کرده ایم و امروز گزارشی که از استان‌ها داریم نرخ میوه، نرخ متعادلی است.

وی افزود: هدف از ذخیره سازی میوه دو بخش بوده یکی حمایت از تولید و باغداران و بخش دوم حمایت از مصرف کننده که با این قیمت‌ها در حال حاضر محقق شد و اگر قیمتی هم غیرمتعارف بالا برود قیمت را متعادل خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: در بخش لجستیک هماهنگی‌های لازم انجام گرفته و سازمان بنادر، گمرک و سازمان حمل و نقل و راهداری برای بارگیری کالاها در دستور کار است و راه آهن هم در اختیار کامل حمل کالا به سراسر کشور است.

کلامی افزود: از استانداران سراسر کشور تقاضا داریم که حتماً باید با ستاد تنظیم بازار کشور هماهنگ شوند و اجازه ندارند در کالاهایی که نیاز اساسی مردم است تصمیمات بخشی بگیرند.

وی گفت: در بخش کالاهای سلامت محور هم ستاد ملی کرونا فعالیت خوبی با زیرمجموعه ستاد تنظیم بازار دارد و شبکه‌های توزیع کالا را با شبکه‌های تولید هماهنگ کرده ایم و در حوزه تولید ماسک و یا سایر اقلام بهداشتی مشکل عرضه برطرف شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: در حال حاضر اولویت توزیع با مراکز درمانی و بیمارستان هاست و وزارت بهداشت اعلام کرده که روزی پنج و نیم میلیون ماسک نیاز دارد و تولید صنعتی در کشور امروز به سه شیفت رسیده و از روزی صدهزار تولید ماسک به روزی ۸۰۰ هزار افزایش پیدا کرده است.

کلامی گفت: سازمان حمایت به هر دلیلی اگر تجمع کالاهای بهداشتی در جایی باشد این توانایی را دارد تا در سراسر کشور و مراکز درمانی و داروخانه‌ها توزیع کند.

وی در پایان افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که هیچگونه دغدغه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز خود نداشته باشند و کالا به اندازه کافی تأمین کرده ایم لجستیک آن برقرار است و مستمرا کالا در اختیار مردم در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...