کالاهای اساسی مورد نیاز خراسان رضوی تامین شده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

کالاهای اساسی مورد نیاز خراسان رضوی تامین شده است

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده درحوزه کالا وخدمات دراستان افزایش قیمت قابل توجهی نداشته‌ و همه کالاهای اساسی مورد نیاز تامین شده است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در حوزه قیمت‌های کالا و خدمات، نسبت به یک ماه گذشته تفاوت قیمت‌ها قابل توجه نیست اما در بعضی از اقلام نظیر مواد غذایی افزایش قیمت داشته‌ایم و در برخی هم با کاهش قیمت روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به بررسی دقیق وضعیت مواد پروتئینی، نهاده‌های دامی و نیازهای ضروری مردم، افزود: در حوزه گوشت با اقدامات شکل گرفته و عرضه مستقیمی که صورت گرفت، در چند روز گذشته قیمت گوشت گاوی با کاهش ۱۲ درصد روبرو شد و قیمت گوشت گوسفندی هم در حال کاهش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ظرفیت فعلی ذخایر مرغ منجمد استان را بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تن بیان کرد و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بازار برنج را هم کنترل کنیم، ۸۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو شش هزار و ۳۰۰ تومان در حال عرضه به بازار است که برای مصرف کننده حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود ضمن اینکه حجم ذخایر برنج استان هم بسیار بالا است.

رسولیان با تاکید بر تأمین نیاز بازار استان، خاطرنشان کرد: ارز به بخش خصوصی استان برای وارد کردن برنج پاکستانی داده شده و در حال ورود محصول هستند که باعث افزایش عرضه برنج در بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان موظف شد تا کلیه نیازهای شکر خراسان رضوی را در بخش‌های صنعتی و اصناف با حواله‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت تأمین کند، تصریح کرد: در مبحث نان هم، عرضه آرد را برای نانوایی‌ها افزایش می‌دهیم که مشکلی نداشته باشند، ضمن اینکه همه نانوایی‌ها طبق روال و ساعات کاری قبلی فعال خواهند بود، از طرفی بعضی از نانوایی‌ها به صورت ویژه انتخاب شده‌اند تا در صورت نیاز به صورت شبانه روزی نان تولید و بسته بندی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی رعایت ضوابط بهداشتی در نانوایی‌ها را بسیار ضروری دانست و با قدردانی از اقدامات مؤثر اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان در این خصوص، گفت: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی توسط نانوایی، سهمیه آرد آن واحد قطع و برخورد جدی انجام می‌شود.

رسولیان با بیان اینکه در حوزه نهاده‌های دامی بالغ بر ۱۵۴ هزار تن ذرت در سال جاری توزیع شده است، افزود: توزیع ۴۹ هزار تن کنجاله به شکل دولتی و ۳۰ هزار تن جو در سال جاری بخشی دیگر از اقدامات صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد: جوجه‌ریزی استان هم بسیار خوب بوده و برای تأمین گوشت مرغ استان مانعی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به روال عادی باز هستند و در صورت نیاز هم ساعت کاری این واحدها افزایش خواهد یافت.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...