جلسه تعیین دستمزد کارگران چهارشنبه برگزار می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
شریعتمداری

جلسه تعیین دستمزد کارگران چهارشنبه برگزار می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسه آینده شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ چهارشنبه برگزار می‌شود.

«محمد شریعتمداری» شامگاه دوشنبه پس از پایان نخستین جلسه شورای عالی کار که برای تعیین دستمزد برگزار شد، گفت: هم اکنون در تامین حداقل معیشت کارگران عقب ماندگی داریم و این موضوع به دوران جنگ تحمیلی و عدم تعیین جلسه تعیین مزد برای مدت ۶ سال باز می‌گردد.
وی افزود: از سال ٩٢ تلاش کردیم این عقب ماندگی را جبران کنیم اما با وجود شرایط اقتصادی، تحریم های ظالمانه و پایین آمدن ارزش پول ملی که موجب رشد شاخص تولید و افزایش بهای کالا شده این مهم محقق نشده است.
وزیر کار تاکید کرد: تلاش میکنیم به شرایط مطلوب برای تامین حداقل معیشت کارگران نزدیک شویم و در این مسیر باقی بمانیم.
وی بیان کرد: در دنیا تامین هزینه زندگی کارگران تنها از محل حداقل دستمزد نیست و این تنها در بخشی از کشورهای توسعه یافته است که ٧٠ درصد زندگی کارگران از این محل تامین می‌شود.
شریعتمداری گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا که حیات بنگاه‌های اقتصادی به خصوص بنگاه‌های خرد و کوچک را تحت تاثیر قرار داده است، باید علاوه بر معیشت کارگران حیات این بنگاه ها را هم مدنظر قرار دهیم و در مجموع به جمع بندی مناسب برسیم.
به گزارش ایرنا، نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ٩٩ عصر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان به صورت حضوری در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...