برندسازی تنها راه شناخته شدن در بازار‌های جهانی است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۴

برندسازی تنها راه شناخته شدن در بازار‌های جهانی است

کارشناس کشاورزی گفت: برند سازی محصولات کشاورزی به قدری حائز اهمیت است که علاوه بر افزایش و رونق تولید، به افزایش درآمد‌های ارزی کشور کمک زیادی می‌کند.

اسماعیل شهبازی، کارشناس بخش کشاورزی در خصوص اهمیت برندسازی محصولات کشاورزی اظهار کرد: برخی محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شوند که با نمونه‌های خارجی از لحاظ کیفیت برابری می‌کنند، اما این محصولات توانایی رقابت در بازار‌های بین المللی را ندارند.

وی افزود: برای به وجود آوردن توان رقابت محصولات کشاورزی در بازار‌های جهانی، این محصولات نیازمند برند سازی و تبلیغ برند‌های خود در این بازار‌ها هستند، همچنین باید انواع نظارت‌ها و استاندارد‌ها در محصولات کشاورزی حاکم باشند تا کیفیت این محصولات حفظ شوند.

این کارشناس کشاورزی بیان کرد: فرآورده‌های لبنی از جمله ماست و پنیری که در روستای‌های کشور تولید می‌شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار اند که برند سازی و عرضه آن‌ها در بازار‌های جهانی می‌تواند ارزش افزوده محصولات کشاورزی ایران را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

شهبازی ادامه داد: اخیرا برند سازی برخی محصولات کشاورزی بومی در برخی روستا‌های کشور کلید خورده که این امر نیازمند تسهیلات و حمایت‌های ویژه دولت است تا بتواند موفق واقع شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر بحث برندسازی، برخی از کشاورزان با مشکلاتی در زمینه صادرات و فعالیت در بازار‌های جهانی مواجه اند که مشکلات آن‌ها به راحتی توسط اقدامات و حمایت‌های دولت رفع می‌شوند.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی ایران به دلیل خاک و آب و هوای مناسب از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما متاسفانه به این بخش‌ها توجه چندانی نمی‌شود چراکه رغبت کشاورزان به تولید مازاد نیاز‌های داخل از بین رفته است.

شهبازی مطرح کرد: در صورتی که دولت بتواند راه صادرات را برای کشاورزان باز کند و تعداد تقاضای محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند، رغبت کشاورزان نیز به افزایش تولیدات بیشتر خواهد شد.

وی افزود: هدف از برند سازی محصولات کشاورزی عرضه آن‌ها در بازار‌های جهانی است و این هدف می‌تواند درآمد ارزی کشور را تا حدی افزایش دهد که از این پس مشکلی در تامین منابع ارزی نداشته باشیم.

 

سرخط اخبار اقتصاد و بازار
رضا کنگری

اقتصاد و بازارکمبود عرضه روغن در بازار کماکان ادامه دارد

اوایل اردیبهشت ماه بود که اکبر فتحی معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بود که در برخی مراکز عرضه ممکن است کمبودهایی در ق...

اقتصاد و بازاربازتعریف نقش ایران در مناسبات جهانی با اتکا به دیپلماسی اقتصادی

در سال‌های اخیر و با شدت گرفتن تحریم‌ها علیه ایران، سیاست‌گذاران اقتصادی کشور با رویکردی جدید و دیپلماسی فعال اقتصادی، مسیر تازه‌ای برای تعامل جهانی گشوده‌ اند.

اقتصاد و بازاروقت‌کُشی دولت در معرفی وزیر

اداره طولانی‌مدت وزارتخانه‌های کلیدی با سرپرست، نه‌تنها سرعت و کیفیت تصمیم‌گیری و حتی پاسخگویی دولت به جامعه را به‌شدت تضعیف می کند.

اقتصاد و بازاروصول ۲.۳ همت مالیات و جریمه از محل کتمان درآمد در سال جاری

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی از وصول مبلغ ۲.۳ همت مالیات و جرایم از محل کتمان درآمد موضوع ماده (۱۹۲) قانون مالیات‌های مستقیم در سال‌جاری خبر داد.