نامه واردکنندگان به جهانگیری/برنج های وارداتی را تعیین تکلیف کنید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مسیح کشاورز

نامه واردکنندگان به جهانگیری/برنج های وارداتی را تعیین تکلیف کنید

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه عدم تخصیص به موقع ارز موجب شده تا واردکنندگان برنج در بلاتکلیفی قراربگیرند، خواستار تعیین تکلیف ۵۰۰ هزار تن برنج دپو شده در گمرک شد.

مسیح کشاورز گفت: تأخیر و تعلل در تخصیص ارز برای واردات برنج شرایط نامناسبی را به تجارت خارجی و بازار داخلی تحمیل می‌کند و این در شرایطی است که مقامات بانک مرکزی بر تأمین‌شدن ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی تأکید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان بازار برنج با افزایش تقاضا روبرو می‌شود، تصریح‌کرد: در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها حداقل معادل ۵ دهک اول امکان خرید برنج ایرانی را ندارند و برای خالی نماندن سفره شان باید برنج وارداتی که قیمت پایین‌تری دارد، تأمین شود؛ اما متأسفانه شاهد بی‌توجهی برخی مسؤلین به این موضوع هستیم.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزارتن برنج واردشده به دلیل عدم دریافت ارز در بلاتکلیفی به سر می‌برد، گفت: نیمی از این مقدار در ماه‌های گذشته با هدف تأمین نیاز بازار بدون دریافت ارز وارد بازار شده‌است اما متأسفانه مسؤلین دولت هنوز ارز این برنج‌ها را پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه‌داد: اگر قرار است ارز به واردات برنج تخصیص داده نشود، این موضوع صراحتاً اعلام شود تا واردکنندگان برای برنج‌هایی که وارد و در مبادی ورودی متوقف شده‌است تصمیمی اتخاذ کرده با آنها را به کشور مبدا مرجوع یا به کشور دیگری صادرکنند.

کشاورز با بیان اینکه سیاستی که در خصوص واردات برنج اتخاذ شده و ضربه سنگینی به اعتبار تجار کشورمان وارد آمده، مطرح‌کرد: در شرایطی که با تحریم اقتصادی روبرو هستیم این رفتار تهدیدی جدی برای امنیت غذایی کشور است.

وی گفت: با توجه به این شرایط رئیس انجمن در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...