پنج طرح کشاورزی در ورامین به بهره‌برداری رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
باحضور سرپرست وزارت جهادکشاورزی؛

پنج طرح کشاورزی در ورامین به بهره‌برداری رسید

همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، پنج طرح کشاورزی در شهرستان ورامین افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.

در این مراسم که روز پنجشنبه و با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و استاندار تهران برگزار شد، سه طرح گلخانه در دهکده گل و گیاه حصارگلی، یک پروژه آبیاری نوین و یک مرکز پرورش بوقلمون افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین طرح‌های کشاورزی شهرستان ورامین، ایجاده دهکده گل و گیاه حصار گلی است که مطالعه ایجاد آن در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار در سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد که فاز نخست آن به مساحت ۱۹۰ هکتار، شامل ۷۴ واحد گلخانه ۱۴ هزار متر مربعی است.
حسین کاغذلو اظهار داشت: امروز با حضور استاندار تهران، سه گلخانه شامل گلخانه ۱۰ هزار مترمربعی تولید خیار، گلخانه ۱۰ هزار متر مربعی تولید گوجه و گلخانه ۱۰ هزار متر مربعی تولید گل آنتوریوم با سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیارد ریالی شامل ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات و ۷۴ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: با بهره برداری از این سه گلخانه، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزارشاخه گل آنتوریوم، ۱۸۰ تن گوجه فرنگی و ۲۸۰ تن خیار تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
این مسئول میزان اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم این سه پروژه را ۵۰ نفر اعلام کرد.

فرماندار ورامین ادامه داد: طرح آبیاری نوین مزارع ورامین از دیگر طرح افتتاح شده در ایام الله دهه فجر است که در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال اجرا شده که ۶۲ میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض از سوی دولت تأمین شده است.
فرماندار ورامین خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی دشت ورامین به تجهیزات آبیاری نوین مجهز شده است.
کاغذلو در خصوص مرکز پرورش بوقلمون شهرستان ورامین گفت: مرکز پرورش بوقلمون در زمینی به مساحت ۵۶ هزار متر مربع و تولید اسمی ۸ هزار و ۸۰۰ قطعه بوقلمون مولد و ۹۰۰ هزار جوجه بوقلمون گوشی با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال افتتاح گردی.
وی میزان اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم این پروژه را ۷۸ نفر اعلام کرد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.

سرخط اخبار آخرین اخبار

کشاورزیهر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۵ تا ۹۱ هزار تومان به فروش می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، تنظیم‌گری در بازار کالاهای اساسی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و با تأمین امنیت غذایی و امنیت ملی...

کشاورزیارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده ازدستاوردهای تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زینلی در نشست تخصصی با مجریان گیاهان دارویی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، کارشناسان و پژ...

کشاورزیروایتی از باغات سبز و سرخ هلو/اینجا بهشت میوه‌های تابستانی است!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: به هر گوشه لرستان که نگاه کنید تاچشم کار می‌کند مزارع و باغات سفره‌ای سبز و سرخ و طلایی گس...

کشاورزیبسیاری از اراضی کشاورزی پلاک های ثبتی بهارستان غیرقابل کشت است

مجتبی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۱۸ پلاک ثبتی دارای کاربری کشاورزی در بهارستان خبر داد و افزود: از این آمار پ...