مرغداری های غیر مجاز ساماندهی میشوند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

مرغداری های غیر مجاز ساماندهی میشوند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز اراک؛  اخوان گفت: تعدادی از واحدهای غیرمجاز بدون پروانه در استان فعالیت می کنند و با توجه به دستورالعمل ساماندهی اینگونه واحدها که از وزارتخانه ابلاغ شده باید وضعیت این واحد ها بررسی شود.

اخوان افزود: واحدهایی که قابل دریافت پروانه هستند و شرایط فنی و بهداشتی لازم را دارند تا حد ظرفیت ۱۵ هزار نفر برای آنها پروانه صادر کنیم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: واحدهایی که نمی توانند پروانه مرغداری بگیرند ملزم به تغییر کاربری شوند پیشنهاد می شود به فعالیت دیگری در بخش کشاورزی یا صنعت مثل دامداری های کوچک روستایی پرورش قارچ گلخانه ها و کارگاههای صنعتی دیگ روی آورند در عیر این صورت به مراجع قضایی معرفی تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود..

اخوان در ادامه در خصوص ارائه تسهیلات به این واحد ها افزود: تسهیلات این مراکز با جهاد کشاورزی نیست اگر بخواهند در بخش طیور فعالیت کنند تسهیلاتی که موجود هست را در خدمت شان قرار می‌دهیم ولی اگر بخواهند فعالیت در حوزه دیگری به غیر از بخش طیور داشته باشند با قسمتهای دیگری است که برای آنها پروانه صادر می‌کنند.

او اعلام کرد در صورتی که اخطاری به واحدهای که مجوزو پروانه بهره برداری مرغداری داده شود ولیآن واحد به آن اخطار توجه نکند گفت: واحد ها شناسایی و گزارش فعالیت آنها به دادستانی شهرستان ها اعلام تا برخوردهای لازم را انجام دهند که ضمن شناسایی این مرکز توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و شبکه دامپزشکی شهرستان گزارشات تهیه شده و به استان‌ها ابلاغ شده و بعضی از آنها منجر به صدور حکم شده و به بعضی ها اخطار داده شده و به آنها فرصت داده شده تا واحد را تخلیه و از فعالیت‌ها جلوگیری شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در پایان افزود: از سال ۷۳ تا اکنون دو مرحله بحث ساماندهی واحد ها مطرح بوده و آنهایی که شامل صدور پروانه می شدند برای آنها صادر شده و واحدهای که شامل دریافت پروانه نمی شوند و شناسایی شوند تا جهت جلوگیری از شیوع بیماری ها از فعالیت آنها جلوگیری شود.

سرخط اخبار آخرین اخبار

کشاورزیتخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال...

کشاورزیهمکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به...

کشاورزیواردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است

به گزارش خبرگزاری مهر، ضوابط تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد. بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، ...

کشاورزیامسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح‌الله اعظمی سارودیی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت‌های وارد شده ...