فارس رتبه نخست تولید گل نرگس - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارشناس گل و گیاه زینتی جهاد کشاورزی فارس:

فارس رتبه نخست تولید گل نرگس

استان فارس با تولید ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس و ۳۱۰ میلیارد ریال درآمدزایی رتبه اول کشور را دارا است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس ،کارشناس گل و گیاه زینتی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:سطح زیرکشت گل نرگس در استان فارس ۵۲۵ هکتار بوده که با تولید سالانه ۳۰۰ میلیون شاخه، ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمدزایی دارد.
عبدالکریم طاهری مهر افزود: برداشت گل نرگس در استان فارس از نیمه آبان‌ماه آغاز و تا پایان اسفندماه و در بعضی از مناطق تا فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی، بیشترین سطح زیر کشت گل نرگس را در شهرستان‌خفر با ۳۰۰ هکتار کشت آبی و کازرون با ۱۷۰ هکتار نرگس دیم دانست و ادامه داد: استان فارس رتبه نخست تولید گل نرگس در کشور را به خود اختصاص داده است.

کارشناس گل و گیاه زینتی سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: نرگس در استان فارس به شکل دیم و آبی کشت می‌شود و بیشتر نرگس زار‌های کازرون دیم است.

او با بیان اینکه بازار گل نرگس عمدتا بازار گل تهران است، افزود: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری آن بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

طاهری مهر، به خواص گل نرگس اشاره کرد و گفت: کمک به درمان سرماخوردگی، افسردگی از جمله ویژگی‎های درمانی گل نرگس است، همچنین عطر گل نرگس ضدعفونی کننده هوا و برای بیماران اعصاب و روان آرامش‌بخش است.

کارشناس گل و گیاه زینتی سازمان جهاد کشاورزی فارس شهلا، پرپر، هزارپر و شیپوری را از انواع گل نرگس فارس برشمرد.
وی گفت: با تشکیل انجمن ملی گل نرگس کشور در سال گذشته به غیر از برگزاری جشنواره سالیانه در کازرون و خفر بحث فرآوری و استخراج اسانس در دستور کار انجمن با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و وزارت متبوع است.

طاهری مهر در پایان افزود: قیمت هر کیلوگرم گل نرگس از ۱۰۰ هزار تومان شروع شده و در پیک برداشت به ۱۵۰ هزار تومان هم می‌رسد.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...