طرح بازرسی عیدانه استاندارد آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳

طرح بازرسی عیدانه استاندارد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه طرح عیدانه برای از ۲ ابزار جدید و پیشرفته که دارای ویژگی‌هایی از جمله یک ابزار فرم ساز که به بازرسان امکان می‌دهد فرم‌های بازرسی را به صورت آنلاین و آفلاین ایجاد، ویرایش و ارسال کنند. این ابزار باعث می‌شود که فرم‌های کاغذی حذف شوند و به جای آن فرم‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرند، همچنین فرم‌ها به صورت بر خط و به لحظه به مدیران ارسال شوند و نیازی به ذخیره و انتقال فیزیکی آن‌ها نباشد.

همچنین فرم‌ها به صورت چند رسانه‌ای است و از عکس، صدا و فیلم پشتیبانی می‌کنند. فرم‌ها دارای معیارهای ارزیابی و نمره‌دهی مشخص هستند تا بازرسان بتوانند به راحتی امتیاز خود را به هر مورد اعلام کنند ضمن اینکه فرم‌ها به صورت خودکار به ابزار داشبورد ساز ارسال می‌شوند و داده‌های بازرسی در آن ابزار قابل مشاهده و تحلیل باشند.

این سامانه یک ابزار داشبورد ساز که به مدیران امکان می‌دهد داده‌های بازرسی را به صورت تعاملی و خلاقانه مشاهده، تجزیه و تحلیل کنند. این ابزار باعث می‌شود که داده‌ها از منابع مختلف جمع‌آوری و یکپارچه شوند و نیازی به وارد کردن داده‌ها به صورت دستی نباشد همچنین داشبوردها با استفاده از نمودارها، گراف‌ها و متن‌های قابل خواندن ایجاد شوند و مدیران بتوانند به راحتی از وضعیت کلی و جزئی خدمات آگاه شوند.

داده‌ها به صورت دینامیک و به لحظه بروز می‌شوند تا مدیران بتوانند از تغییرات و روندهای موجود در خدمات مطلع شوند، داشبوردها با سایر مدیران و ذی‌نفعان به اشتراک گذاشته شوند و از ارتباط و همکاری بین آنها برای بهبود کیفیت خدمات استفاده شود همچنین داشبوردها دارای یک بخش برای تأیید ارزیابی‌های انجام شده توسط رده‌های سازمانی مختلف باشند و مدیران بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را در مورد خدمات ارائه دهند.

این ۲ ابزار به سازمان ملی استاندارد کمک می‌کنند تا بازرسی‌های خود را به صورت کارآمد، دقیق و شفاف انجام دهد و به بهبود کیفیت خدمات در کشور بپردازد.

طرح مردم دار برای رسیدگی به تخلفات

شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.

سامانه مردم‌دار بستر الکترونیکی رسیدگی به گزارشات، درخواست‌ها و نظرات شهروندان، برای دادخواهی مردم در کیفی‌گرایی محصولات و خدمات است.

شهروندان می‌توانند گزارش مربوط به تخلفات در حوزه کالا، خودرو، خدمات (آسانسور، تجهیزات تفریحی، جایگاه سوخت)، نهادهای ارزیابی انطباق و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت غیرحضوری به اطلاع متولیان امر رسانده و ارتقای کیفیت زندگی خود را مطالبه کنند.

درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مخلتف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۵ مشکل اصلی تولید در مهرماه اعلام شد؛ افزایش نرخ ارز در صدر

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص مدیران خرید اقتصاد (شامخ) در مهرماه ۱۴۰۳، گرچه برای ششمین ماه متوالی زیر ۵۰ ثبت شده است؛ اما ...

اقتصاد و بازار۵ مشکل اصلی تولید اعلام شد؛ افزایش نرخ ارز در صدر

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص مدیران خرید اقتصاد (شامخ) در مهرماه ۱۴۰۳، گرچه برای ششمین ماه متوالی زیر ۵۰ ثبت شده است؛ اما ...

اقتصاد و بازارفعالیت غیرقانونی ۵۰۰ هزار واحد صنفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، مهدی امیدوار سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به معضلا...

اقتصاد و بازارمهلت مراجعه پذیرفته‌شدگان طرح‌ جایگزینی به مراکز اسقاط تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران سالاریه اعلام کرد: از مجموع ۹ هزار نفری که در طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده خودروسازان ب...