قیمت گوشت قرمز در قزوین، پایین‌تر از استان‌های همجوار است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز در قزوین، پایین‌تر از استان‌های همجوار است

قزوین – ایرنا – رییس اتحادیه قصابان استان قزوین گفت: قیمت هرکیلو گوشت گوساله بدون چربی در بازار قزوین ۸۰ هزار تومان است که نسبت به استان‌های همجوار، نرخ پایین‌تری دارد.

حمیدرضا دایی‌دایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت گوشت گوساله مخلوط نیز در بازار قزوین ۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه‌های گذشته، کاهش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری بنا به برخی دلایل از جمله قاچاق دام، قیمت گوشت گوساله بدون چربی تا ۱۱۵ هزار تومان افزایش یافت اما هم اینک با اقدامات صورت گرفته و افزایش نظارت‌ها شاهد مقطوع شدن قیمت‌های این محصول در بازار هستیم.

دایی دایی با بیان اینکه قیمت عرضه گوشت در بازار قزوین مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، اضافه کرد: برای جلوگیری از هرگونه گرانفروشی، نظارت‌های مشترک و مستمری با دستگاه‌های مرتبط از واحدهای عرضه صورت می‌گیرد و متخلفان به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

بسیاری از مسوولان و کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به کاهش قیمت دام زنده در بازار باید قیمت گوشت قرمز نیز کاهش یابد ولی متاسفانه بنا به دلایلی، مقاومت‌هایی مقابل آن صورت می‌گیرد.

به اعتقاد این کارشناسان، اگر تولیدکنندگان، گوساله زنده پرواری را به قیمت مصوب در بازار عرضه کنند و دست دلالان و واسطه‌ها نیز از این بازار کوتاه شود بدون شک قیمت گوشت در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.
حدود ۸۰ واحد عرضه گوشت در سطح شهرستان قزوین مشغول فعالیت هستند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...