افزون بر ۲۴۶ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خریداری شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزون بر ۲۴۶ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خریداری شد

رشت - ایرنا -مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۴۶ هزار و ۶۳۷ تن انواع محصولات کشاورزی ، دامی و نهاده ها از کشاورزان استان خریداری شده است.

رامین گیلانشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان محصولات کشاورزی، دامی و نهاده ها به ارزش اقتصادی افزون بر سه هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال به صورت توافقی، تضمینی، مباشرتی و حمایتی توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان گیلان از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال ، در اجرای طرح خرید تضمینی مباشرتی گندم، ۲۵۳ تن محصول گندم به ارزش چهار هزار و ۲۶۵ میلیون ریال، از کشاورزان گندمکار گیلانی خریدای کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان خاطر نشان کرد: مقدار خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی از جمله گوشت مرغ، شیر، گوشت قرمز، تخم مرغ  ۱۳۶ هزار و ۷۱۳ تن به ارزش دو هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال است.

وی با بیان این که محصول برنج گیلان نیز ۱۳۳ تن به ارزش افزون بر ۲۴ میلیارد ریال از تولید برنج استان به صورت توافقی از شالیکاران خریداری شده است، اضافه کرد: ۱۰۴ هزار و ۴۶۵ تن آرد روستایی، شهری و خانه پزی در قالب طرح کاردکس توسط شبکه تعاونی های روستایی استان توزیع شد.

گیلانشاهی بیان داشت: در راستای تبادلات بین استانی محصولات شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی، ۶۴ تن پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی تولیدی مناطق غرب و جنوب کشور در سطح فروشگاه های تعاونی روستایی توزیع شده است.

وی اظهار داشت: دو هزار و ۴۳ تن برگ سبز درجه یک و دو در مجموع به ارزش افزون بر ۵۴ میلیارد ریال توسط کارخانجات چایسازی تحت پوشش شبکه مورد نظر سازمان تعاون روستایی از کشاورزان چایکار خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان خاطرنشان کرد: امسال با هدف حمایت از پرورش دهندگان کرم ابریشم، ۹ هزار و ۵۳ کیلوگرم پیله ابریشم توسط شبکه تعاون روستایی به ارزش شش هزار و ۶۳۱ میلیون ریال توسط مراکز خرید لنگرود و شفت از کشاورزان نوغاندار استان خریداری شده است.

وی بیان داشت: مقدار کل خرید و فروش محصولات و توزیع اقلام مایحتاج اعضای تعاونی های تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...