به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حسین فرهیدزاده در بازدیدی سرزده از شرکت ایران خودرو خراسان و بازدید از حجم بالای خودروهای موجود در توقفگاه این شرکت، روند ارسال و واگذاری خودروها به مشتریان را بررسی و اظهار کرد: در هر مقولهای باید هر چه سریعتر مشکلات برطرف شود و مشتریان به خودروهای خود دسترسی پیدا کنند.
فرهیدزاده به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو که اخیراً به کل کشور ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به ۳۱ استان ابلاغ شده و در آن نحوه رسیدگی به شکایات مشخص شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان شهریورماه، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزههای بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است، از این تعداد ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، از پروندههای تشکیل شده ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده که در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو تشکیل شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق این دستورالعمل روال کار آن است که بازرسان در ادارات کل صمت استانها پس از مراجعه مردم و اخذ شکایت، پرونده را تشکیل داده و با قیمتهایی که شورای رقابت برای خودروها اعلام میکند، تطابق داده و در صورت مغایرت، پرونده گران فروشی تشکیل شده و پس از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی میشود.