صادرات گمرک کرمانشاه به بیش از ۱.۱ میلیارد تومان رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

صادرات گمرک کرمانشاه به بیش از ۱.۱ میلیارد تومان رسید

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری میزان سه میلیارد و ۷۱ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۱ دلار کالای صادراتی به وزن هفت میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۳۷ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون ۱۴۶ هزار و ۴۲۳ دلار به وزن ۲ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۸۴ تن بیشترین مقدار آن را از حیث وزن و ارزش کالا در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در پنج ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق گمرکات استان کرمانشاه توانسته است سهم ۳۸ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۳۹۵ میلیون و ۶۲ هزار و ۳۱۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۳ هزار و ۱۳۸ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۳۲۸ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۵۸ دلار کالا به وزن ۸۴۴ هزار و ۳۹۲ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی به سهم صادراتی دیگر مرزهای استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سهم صادرات گمرک سومار به عراق نیز ۲۹۶ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۷۷ دلار کالا به وزن ۶۷۱ هزار و ۴۸۳ تن است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۱۴۰ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۷۷۸ دلار به وزن ۲۶۶ هزار و ۳۹۹ تن و ۱۵ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۹۹ دلار به وزن ۱۳۴ هزار و ۵۷۲ تن برآورد شده است.

عباس زاده با تاکید بر عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، بیان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالاهای صادراتی گمرکات این استان بوده است.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...