مذاکره با قطر در زمینه حمل و نقل دریایی، بیمه، بانکی و امنیت غذایی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رئیس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

مذاکره با قطر در زمینه حمل و نقل دریایی، بیمه، بانکی و امنیت غذایی

علیرضا پیمان‌پاک

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه همایش بزرگ تجاری و ‌سرمایه‌گذاری ایران و قطر گفت: در جلسات امروز با مسئولان وزارت صنعت و تجارت قطر، مذاکراتی در زمینه حمل و نقل دریایی، بیمه، مباحث بانکی، حوزه ضمانت نامه‌ و مسائل امنیت غذایی خواهیم داشت.

به گزارش اکودام از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک در حاشیه همایش بزرگ تجاری و ‌سرمایه‌گذاری ایران و قطر، با اشاره به تاکید دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان، گفت: قطر به عنوان یکی از کشورهایی است که اگرچه از نظر سیاسی و مسائل منطقه‌ای قرابت نزدیکی با ایران دارد اما طی سال‌های اخیر توجه زیادی به استفاده از فرصت‌های تجاری و اقتصادی با این کشور صورت نگرفته است.

پیمان‌پاک با بیان اینکه طی چند ماه گذشته و در دولت سیزدهم توجه جدی به توسعه روابط تجاری با این کشور داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدام به اعزام رایزن بازرگانی به قطر، ایجاد مرکز تجاری، برگزاری نمایشگاه اختصاصی، اعزام هیات های تجاری صورت شده است.

وی ادامه داد: به همین‌ منظور و در راستای برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های وزارت صمت امروز میزبان معاون وزیر صنعت و تجارت و یک هیات از تجار و سرمایه گذاران قطری هستیم.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در نشست امروز با بیش از ۱۰۰ فعال اقتصادی ایران جلسات B۲B برگزار می‌شود و نشست‌های مذاکرات تجاری برای عقد قرارداد، توسعه واردات و صادرات و سرمایه‌گذاری در مجموعه‌هایی برای تولید مشترک و صادرات به کشورهای مختلف از طریق ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به عضویت قطر در GCC و اتحادیه کشورهای حاشیه خلیج فارس، می توان از ظرفیت این کشور برای استفاده از تجارت آزاد بهره برد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در جلسات امروز با مسئولان وزارت صنعت و تجارت قطر مذاکراتی در زمینه حمل و نقل دریایی، بیمه، مباحث بانکی، حوزه ضمانت نامه‌ و مسائل امنیت غذایی خواهیم داشت.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مورد سطح تجارت ایران و قطر گفت: سطح تجارت ایران و قطر در حال حاضر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار است که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این عدد را افزایش دهیم.

پیمان پاک همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت صادرات مجدد و سرمایه‌گذاری مشترک، از حضور هیات بزرگی تجاری قطر به منظور سرمایه‌گذاری در ایران طی هفته‌های اخیر خبر داد.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: تمرکز این هیات بر بحث ایجاد امنیت غذایی، فعال کردن جایگاه ژئوپلتیک ایران به عنوان هاب غلات منطقه با حضور و مشارکت و سرمایه قطری‌ها و استفاده از ظرفیت بندر حمد بود.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...