تمکن مالی ویزای کانادا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

تمکن مالی ویزای کانادا

فرقی ندارد با چه هدفی قصد مهاجرت به کانادا را دارید، در هر صورت دانستن نوع و میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ گواهی تمکن مالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای اثبات تمکن مالی ویزای کانادا شما باید شواهدی را ارائه دهید که نشان می‌دهد می‌توانید از خود و سایر اعضای خانواده که ممکن است در مدت اقامت همراه شما باشند، حمایت مالی کنید. این کار را می‌توانید از طریق موارد زیر انجام دهید:

  • ارائه گواهی بانکی
  • ارائه نامه اشتغال برای نشان دادن درآمد سالانه
  • ارائه اسنادی که برای تأمین هزینه اقامت خود و خانواده تان در کانادا ترتیب داده اید.
  • ارائه مدارک درآمد میزبان کانادایی یا یکی از اعضای خانواده شما در کانادا (در صورت داشتن دعوتنامه کانادایی)

البته به خاطر داشته باشید که لیست فوق جامع نیست و ممکن است با توجه به شرایط و نوع ویزای شما مبلغ و نوع گواهی تمکن مالی نیز متفاوت باشد. همچنین تمکن مالی برای اثبات این موضوع که شما با اتمام مهلت ویزا به کشور خود باز خواهید گشت نیز به کار می‌رود. با توجه به اهمیت تمکن مالی در اخذ ویزای کانادا می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص تمکن مالی برای برنامه‌های مختلف مهاجرت به کانادا با کارشناسان ما در سازمان مهاجرتی تراست تماس بگیرید.

روش های اثبات تمکن مالی

شما در واقع باید بتوانید افسران ویزای خود را متقاعد کنید که پس از پایان انقضای ویزا، به ایران باز خواهید گشت. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، که در ادامه در خصوص آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

به یاد داشته باشید تمکن مالی نقش مهمی در تصمیم‌گیری نهایی افسر کنسولی مبنی بر صدور یا عدم صدور ویزای شما دارد. درواقع ارائه نامه تمکن مالی به افسر کنسولگری این اطمینان را می‌دهد که شما قادر به پرداخت هزینه زندگی در کانادا هستید و پس از پایان تاریخ ویزا نیز به کشو خود باز می‌گردید.

روش‌های کلی برای اثبات تمکن مالی ویزای کانادا عبارت‌اند از:

اثبات اشتغال

برای این منظور شما باید نسخه‌هایی از قرارداد کاری خود را ارائه دهید، به‌عنوان مثال نامه‌ای از کار که شما را به‌عنوان یک کارمند ثابت معرفی می‌کند و زمان اتمام مرخصی و بازگشت شما به کار و نقش شما در شرکت را مشخص می‌کند.

ارائه اسناد مالکیت

اگر شما در کشور خود دارای ملک و املاکی هستید، باید شواهدی از آن مانند اسناد مالکیت را به سفارت کانادا ارائه دهید.

ارائه نامه بانکی معتبر

باید جزئیات موجودی حساب خود را از بانک تهیه کنید. توجه داشته باشید که این نامه بانکی همان صورتحساب بانکی عادی نیست که خودتان آن را چاپ  می‌کنید. بلکه باید آن را از بانک درخواست کنید. همچنین به یاد داشته باشید که نامه باید توسط بانک مهر و تاریخ داشته باشد. توصیه می‌شود تاریخ گواهی بانکی تا آنجا که ممکن است به تاریخ ارسال مدارک برای سفارت کانادا نزدیک باشد.

گواهی تمکن مالی برای سفارت کانادا

سفارت هر کشوری مبالغ مشخصی را برای تمکن مالی مسافران در نظر می‌گیرد. این مبلغ با توجه به کشور مقصد متفاوت خواهد بود. مبالغ تمکن مالی ویزای کانادا مانند کشورهای دیگر بر اساس هزینه‌های رفت‌وبرگشت به این کشور، هزینه اقامت در هتل و یا مسافرخانه، هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی و همین‌طور هزینه‌های مربوط به تهیه غذا و موارد دیگر مشخص می‌شود.

در طول مصاحبه ویزا در سفارت کانادا، متقاضیان باید مدارکی را ارائه دهند که نشان می‌دهد آنها قصد ماندن در کشور کانادا را ندارند و پس از اتمام تاریخ اقامت خود در کانادا به کشور خود باز می‌گردند. اسناد مالکیت، گواهی اشتغال و نامه معتبر بانکی برای نشان دادن گردش حساب متقاضی ازجمله مواردی است که باید برای اثبات تمکن مالی به سفارت کانادا ارائه شود.

گواهی حساب مالی بیشتر به‌منظور اثبات توانایی پرداخت هزینه‌های سفر در طول اقامت در کشور کانادا مورداستفاده قرار می‌گیرید. جزئیات این گواهی عبارت‌اند از:

  • جزئیات گواهی بانکی تهیه شده از شعب ارزی بانک
  • مانده حساب به دلار کانادا
  • مبالغ ورودی و خروجی حساب
  • گردش حساب بانکی (بازه تمکن مالی و گردش حساب مورد درخواست سفارت کانادا ، باید ۶ ماه اخیر از تاریخ درخواست باشد)

مبلغ موردنیاز تمکن مالی ویزای کانادا که در سایت سفارت این کشور درج شده است شامل ۱۲,۹۶۰ دلار کانادا برای هر نفر می‌باشد. البته این مبلغ بر اساس تعداد اعضای خانواده متفاوت است. مثلاً برای خانواده دو نفره ۱۶,۱۳۵ دلار کانادا، خانواده ۳ نفره ۱۹,۸۳۶ دلار کانادا و برای خانواده ۴ نفره نیز ۲۴,۰۸۳ دلار کانادا خواهد بود.

شایان ذکر است تمکن مالی ویزای کانادا، حتماً باید ممهور به مهر شعب ارزی بانک صادرکننده بوده و مدیر شعبه ارزی نیز آن را امضا کرده باشد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی به سفارت کانادا، می‌توانید با دفتر سازمان مهاجرتی تراست واقع در ونکوور کانادا تماس بگیرید.

همچنین بخوانید: قیمت دلار کانادا

 

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

همان‌طور که می‌دانید استقبال زیادی از ویزای تحصیلی کانادا می‌شود. سطح عالی آموزش در کانادا به همراه شهریه‌های معقول و هزینه‌های متوسط زندگی در کانادا موجب شده تا خیلی از دانشجویان بین‌المللی ازجمله جوانان ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند.

به‌منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا دانشجویان باید حداقل برای اولین سال تحصیل در کانادا کفایت مالی خود را به افسر ویزا نشان دهند. درواقع برای ادامه تحصیل در کانادا دانشجو باید تمکن مالی خود را با اثبات بودجه‌های در دسترس برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی موردنیاز نشان دهد. مدارکی که برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا موردنیاز است شامل موارد زیر می‌شود:

گواهی تمکن مالی متقاضی ویزای تحصیلی

متقاضی باید با استفاده از مدارک تمکن مالی ۴ ماه گذشته خود نشان دهد که از بودجه کافی برای حمایت از هزینه‌های دانشگاه و پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد و زندگی در کانادا برخوردار است.

گواهی تمکن مالی سرپرست خانواده

تمکن مالی سرپرست خانواده و یا اعضای دیگر خانواده نشان می‌دهد که متقاضی ویزای تحصیلی کانادا از حمایت مالی کافی توسط خانواده نیز برخوردار می‌باشد.

شما به‌عنوان یکی از متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا قطعاً می‌خواهید در خصوص میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا بیشتر بدانید. این مبلغ درواقع به هزینه تحصیل و زندگی در کانادا بستگی دارد.

میانگین هزینه تحصیل در کانادا حدود ۱۵ هزار دلار کانادا است که البته این مقدار با توجه به دانشگاه و برنامه تحصیلی شما می‌تواند متفاوت باشد. همچنین متقاضیان علاوه بر پرداخت شهریه، باید به فکر پرداخت هزینه‌های اقامت و زندگی در کانادا نیز باشند. به‌طورکلی میانگین مبلغ موردنیاز سالانه برای زندگی در کانادا به اضافه هزینه شهریه دانشگاه برای یک شخص چیزی حدود ۱۰,۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد.

تمکن مالی ویزای کاری کانادا

چنانچه شما یکی از متقاضیان اخذ ویزای کار در کانادا هستید باید با استفاده از مدارک تمکن مالی خود، به دولت کانادا نشان دهید که از توان مالی کافی برای اقامت در کانادا برخوردار هستید و درنتیجه مشکلی برای برطرف کردن حداقل الزامات زندگی در این کشور ندارید.

همچنین درصورتی‌که یک شرکت و یا کارفرمای کانادایی، به منظور همکاری با شما، دعوت‌نامه‌ای برایتان ارسال کرده است، شما باید در ابتدا با ارائه مدارک تمکن مالی خود این اطمینان را به آنها بدهید که در تأمین هزینه‌های اولیه اقامت در کشور کانادا، مشکلی ندارید.

بنابراین نامه تمکن مالی شخص متقاضی ویزای کاری کانادا، که در هنگام درخواست مهاجرت به سفارت کانادا ارائه می‌شود، باید به افسر ویزا اطمینان دهد که شخص متقاضی از شرایط مالی مناسب برای اقامت در کانادا برخوردار است. توجه داشته باشید که متقاضی ویزای کار کانادا، باید قبل از دریافت حقوق و مزایای شغل جدید در این کشور توانایی پرداخت تمامی هزینه‌های زندگی خویش و اعضای خانواده‌اش را داشته باشد.

البته اگر همسر و یا فرزندانتان از منابع مالی معتبری برخوردار هستند و در این سفر با شما همراهی می‌کنند می‌توانید در صورت نیاز از مدارک مالی آنها برای اثبات تمکن مالی خود استفاده نمایید. مبلغ موردنیاز برای تمکن مالی ویزای کاری کانادا، با توجه به تعداد نفرات خانواده متقاضی تعیین می‌گردد.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

یکی از مدارک تأثیر گذار درنتیجه درخواست ویزای توریستی کانادا اثبات تمکن مالی شخص متقاضی ویزا است. در اصل گواهی تمکن مالی ویزای توریستی کانادا در تائید و حتی رد کردن درخواست این ویزا نقش مهمی دارد. میزان مبلغ موردنیاز برای تمکن مالی ویزای توریستی کانادا نیز به شرایط مربوط به تاریخچه سفری و اسناد ملکی متقاضی بستگی دارد.

بنابر اطلاعات درج‌شده در سایت رسمی سفارت کانادا، گواهی تمکن مالی ویزای کانادا برای شخص متقاضی مبلغ ۵۰ هزار دلار کانادا است و برای هر عضو از خانواده نیز که با متقاضی به کانادا سفر می‌کند، ۱۰ هزار دلار کانادا به آن اضافه می‌شود.

در صورت افزایش مبلغ تمکن مالی ویزای توریستی کانادا، شرایط تاریخچه سفری و اسناد ملکی نیز برای فرد متقاضی تغییر پیدا خواهد کرد. درواقع با افزایش مبلغ تمکن مالی، تعداد سفرهای خارجی و همچنین اموال منقول و غیرمنقول متقاضی نیز باید بیشتر باشد. این شرایط تنها به خاطر اطمینان از عدم ارائه تمکن مالی جعلی از سوی شخص متقاضی در نظر گرفته شده است.

 

اگر قصد مهاجرت قانونی به کشور کانادا را دارید و می‌خواهید در خصوص مراحل و مدارک موردنیاز ویزای کانادا و همین‌طور نحوه اثبات تمکن مالی ویزای کشور کانادا بیشتر بدانید می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در سازمان مهاجرتی تراست از راه‌های ارتباطی مختلف در تماس باشید.

 

 

 

 

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...