چرا یخچال صدا می دهد؟ علت صدای یخچال - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

چرا یخچال صدا می دهد؟ علت صدای یخچال

یخچال را می توان تنها وسیله خانه دانست که به طور 24 ساعته در حال فعالیت است، همین موضوع هم موجب ایجاد خرابی های مختلف در این دستگاه می شود، شاید شما هم با مشکل صدای نا هنجار این دستگاه مواجه شده باشید، اگر نمی دانید چطور باید این مشکل را رفع کنید به شما توصیه می کنیم تا در مقاله علت صدای یخچال در وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با ما همراه باشید.

چرا یخچال صدا می دهد؟

خرابی در فن کمپرسور یکی از علل صدای زیاد یخچال

بررسی نقش خرابی در فن و شفت فن در صدای نا هنجار یخچال

بروز خرابی در فن اواپراتور یکی از دلایل صدای بلند در یخچال

تاثیر موتور و اتصالات آن در ایجاد صدای بلند یخچال

بررسی دلایل متفرقه صدای بلند یخچال

 

چرا یخچال صدا می دهد؟

طبیعتا ایجاد صدای بلند از یخچل برای هیچ کدام از ما خوشایند نخواهد بود، اما قبل از این که به بررسی علل صدای بلند یخچال بپردازیم بهتر است ابتدا به این موضوع اشاره ای کنیم که چرا یخچال صدا می دهد؟

موتور یخچال به طور دائم در حال کار می باشد و فقط گاهی مواقع به دستور ترموستات کار کردن خود را قطع می کند، اما گاهی اوقات صدایی که از یخچال شنیده می شود از حد طبیعی فراتر می باشد که در ادامه رایج ترین علل این موضوع را زیر ذره بین قرار خواهیم داد.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در یخچال دوو خود می توانید برای تعمیر یخچال دوو از خدمات نمایندگی تعمیرات این برند استفاده کنید.

خرابی در فن کمپرسور یکی از علل صدای زیاد یخچال

یکی از رایج ترین علل صدای بلند یخچال خرابی در فن موتور می باشد، در ادامه نگاهی به نحوه رفع این مشکل در جلوگیری از آن می پردازیم:

  • توجه داشته باشید که موتور فن کمپرسور باید به طور مداوم روغنکاری و چکاب شود.
  • در صورتی که این مشکل قابل به رفع نباشد باید اقدام به تعویض موتور فن کمپرسور نمایید.
  • علاوه بر این توجه داشته باشید که فن با قطعه یا سم دیگری در تماس نباشد.

بررسی نقش درگیری در فن و شفت فن در صدای نا هنجار یخچال

فن یخچال متشکل از آرمیچر، شفت و پروانه است، شفت میله باریک منتهی به پروانه است که موجب چرخش آن می شود، و ایجاد هر گونه درگیری ما بین شفت و پروانه می تواند منجر به صدای گوش خراشی در این دستگاه شود، به شما توصیه می کنیم تا در زمان بروز این مشکل با بررسی پروانه اقدام به جدا کردن و روغنکاری میان پروانه و شفت نمایید.

در صورتی که از یخچال آدمیرال استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال آدمیرال در آی پی امداد استفاده کنید.

 

بروز خرابی در فن اواپراتور یکی از دلایل صدای بلند در یخچال

موتور فن اواپراتور با فن کمپرسور و خود کمپرسور یخچال کار میکند، بروز خرابی های مانند پوسیدگی یا آلودگی بیش از حد در این موتور می تواند یکی از دلایل صدای بلند یخچال باشد.

  • در صورتی که موتور فن یا پروانه فن شما قدیمی هستند و دچار پوسیدگی شده اند تعویض آن برای شما بهترین گزینه می باشد.
  • علاوه بر این ایجاد برفک زیاد روی اواپراتور می تواند منجر به اتثال این برف ها به پروانه فن باشد و همین موضوع یکی از دلایل صدای بلند در یخچال است.

تاثیر موتور و اتصالات آن در ایجاد صدای بلند یخچال

موتور را ی توان به نوعی قلب تپنده دستگاه دانست که دائما در حال کار است، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که موتور چگونه می تواند یکی از علل صدای بلند در یخچال باشد.

  • موتور در حالت طبیعی صدا و لرزه ایجاد می کند که این لرزه و صدا با لرزه گیر های زیر آن مهار می شود، در صورت کج شدن و یا خرابی این اتصالات صدای نا هنجاری به گوش شما خواهد رسید.
  • علاوه بر این نیمسوز شدن موتور در صورت طی شدن طول عمر آن می تواند منجر به ایجاد صدای بلند در یخچال باشد.
  • علاوه بر این شل شدن اتصالات و پیچ های منتهی به موتور یخچال هم می تواند یکی از دلایل صدای بلند در یخچال باشد.

 

بررسی دلایل متفرقه صدای بلند یخچال

تا به این جا به بررسی پرسش چرا یخچال صدا می دهد پرداختیم، اما مواردی که تا به اینجا به آن ها اشاره شد موارد رایجی بودند که تعمیرکاران آن را همواره به مصرف کنندگان اشاره می کنند، در ادامه نگاهی هم به علل متفرقه این مشکل خواهیم پرداخت:

  • لق شدن واشر ها و پیچ ها.
  • وجود شیء که ایجاد صدا بکند.
  • تراز نبودن یخچال
  • خرابی در خود کندانسور و یا کمپرسور یخچال
سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...