کاربرد قوطی در ساختمان سازی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

کاربرد قوطی در ساختمان سازی

شرکت آرادآهن به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بازرگانی فعال در زمینه انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی در این مقاله قصد دارد به معرفی یکی از محصولات پرکاربرد و پرمصرف در بازارآهن بپردازد. موضوع این مقاله آشنایی با کاربردهای قوطی در ساختمان سازی است و هدف از انتخاب این موضوع اطلاع رسانی بیشتردر مورد انواع قوطی وکمک به خرید بهتر قوطی با قیمت مناسبتر و کیفیت متناسب برای پروژه های کوچک و بزرگ می باشد.

قبل از این که به توضیح کاربرد قوطی ها بپردازیم بد نیست تعریفی کوتاه از این محصول آهنی ارائه دهیم: در صنعت و ساختمان سازی ، انواع قوطی و پروفیل رتبه بالای کاربرد را ،  با اشکال مختلف گفته میشود که مانند سایر محصولات آهنی در سایزها و ابعاد و با ضخامت های مختلف تولید می شوند که باتوجه به کاربردهای متفاوت آنها در صنایع گوناگون به کار می روند.

قوطی های آهنی

همه ما شاهد پیشرفت گسترده صنایع ازجهات مختلف هستیم. در صنعت ساختمان هر روزه مهندسین در تلاش هستند با بهره گیری از تکنولوژی ها و روشهای نوین به بهبود و افزایش کیفیت ساختمان کمک کنند. در راستای ساخت و طراحی و اجرایی سازی نمونه سازه هایی با استحکام و استقامت و طول عمر زیاد و سهولت کاربری در آنها ، یکی از محصولاتی که این قابلیت اجرایی ایده ها در بخشهای مختلف برای مهندسین و معماران  امکان پذیر نموده است  قوطی و پروفیل ها هستند.

قوطی ها اغلب از ورق های فولادی ساخته می شوند و تا حد زیادی به استقامت و افزایش طول عمر سازه ها کمک می کنند و توانسته اند درصدر پر کاربردترین محصولات آهنی در صنایع مختلف باشند. قوطی های آهنی را با عنوان پروفیل های تو خالی هم می شناسند. شکل قوطی ها معمولا مربع و مستطیلی و در دوطرف باز است.

ممکن است است با توجه به تنوع انواع قوطی، این سوال را برای شما ایجاد کند که قوطی ها چند نوع هستند؟

قوطی ها بر اساس روش تولید به سه دسته ی کلی دسته بندی می شوند :

پروفیل نورد سرد، پروفیل نورد گرم و پروفیل نورد مرکب.

ساخت  قوطی های آهنی

قوطی های تولیدی با نورد گرم از شمش فولادی ساخته میشوند و پروفیلهای تولیدی با نورد سرد ناودانی شکل هستند. پروفیل های مرکب از اتصال چندین پروفیل سرد تولید می شوند

 

اغلب قوطی ها به شکل مربع و یا مستطیلی تو خالی می باشد وبیشتر در سازه های فلزی مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده رو به رشد از قوطی ها به دلیل  قابلیت های متعدد و ویژه ی این محصولات است. از آن جمله می توان به  قابلیت جوش پذیری خوب و استحکام بالا و مقاومت قوطی ها اشاره کرد. قابلیت شکل و فرم پذیری بالای قوطی ها، کیفیت سطح قوطی نیز از دیگرعواملِ فراوانی استفاده از قوطی ها در صنایع مختلف و به خصوص ساختمان سازی می باشد قوطی ها در صنعت شهرسازی، پل سازی، صنایع خودروسازی، پزشکی ودر صنایع نظامی در زمره پر استفاده ترین محصولات قرار دارند.

 

کاربرد قوطی ها در ساختمان سازی

همانگونه که عنوان شد مهمترین دلیل استفاده از قوطی ها در صنعت ساختمان سازی همان قابلیت جوش پذیری و شکل پذیری و مقاومت بسیار بالای قوطی هاست، از قوطی ها در ساخت درب و پنجره های فولادی هم استفاده میشود.  قوطی هایی با ابعاد و ضخامت بالا تولید می شوند، این قوطی ها موسوم به قوطی ستونی از اشکال پر ضخامت و بلند قوطی محسوب میشود و همان طور از اسمش پیداست به عنوان ستون در ساختمانها کاربرد دارند. از قوطی ها نمی توان در سازه های بتنی و ساختمان های چند طبقه استفاده کرد اما در ساخت سازه های فلزی ، قوطی ها از اجزای اصلی سازه محسوب می شود. قوطی ها در ساخت پلها، راه پله های فلزی، نرده ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

قیمت قوطی

فاکتورهای متعددی در قیمت تمام شده قوطی نقش دارند که این فاکتورها شامل نوع ورق مصرفی در تولید ، روش تولید، سایز، وزن و طول قوطی می باشد. نوسانات بازار ارز در قیمت تمام شده ی قوطی نقش زیادی دارد. برای این که به قیمت روز قوطی دست پیدا کنیم و به منظور جلوگیری از سردرگمی در میان قیمت های مختلف و گاها نامناسب،  پیشنهاد می دهیم قیمت این محصولات را از یک مرجع معتبرفروش قوطی و پروفیل و دیگر آهن آلات دریافت کنید.

شرکت آراد آهن، معتبرترین مرجع قیمت گذای و فروش آهن آلات

کارخانه های مختلف زیادی به تولید انواع قوطی جهت مصارف ساختمانی و صنعتی می پردازند. حجم تولید قوطی و پرو فیل ها تولید شده در ایران نه تنها می تواند  تامین کننده نیاز داخلی کشور است بلکه می توان با توجه به کیفیت مطلوب این محصولات اقدام به صادرات به کشورهای دیگر و توسعه بازار در خارج کشور پرداخت.

هر کارخانه تولیدی قوطی و پروفیل با توجه به قیمت تمام شده و نرخ ارز و سایر فاکتورهای تاثیرگذار در تولید و با توجه روند بازار،  اقدام به تعیین قیمت محصولات خود به فعالین بازار می نماید. دسترسی سریع به  اطلاعات شفاف قیمت روز قوطی و پروفیل برای افراد فعال در صنایع مختلف ضرورت محسوب میشود و با وجود قیمتهای اعلامی متفاوت در بازار، ما آراد آهن یکی از معتبرترین شرکتهای فعال در بازار آهن ایران را پیشنهاد می کنیم. با عضویت در کانال تلگرام آراد آهن می توانید از قیمت روز انواع قوطی و پروفیل مطلع شوند. مجموعه بزرگ بازرگانی آرادآهن با توجه به ارتباط بی واسطه خود با مجتمع های تولیدکننده معتبر قوطی در ایران،  بهترین قیمت قوطی پروفیل را به صورت روزانه به اطلاع کاربران و مشتریان محترم می رساند. شرکت بازرگانی آرادآهن با تیمی مجرب و متخصص همواره آماده مشاوره و اطلاع رسانی جهت خرید قوطی با بهترین قیمت به شما عزیزان است.

شرکت آرادآهن دارای کلیه مجوزهای لازم در صنف آهن فروشان، موفق به کسب نشان اعتماد فعالیت در فضای مجازی جهت  خرید و فروش های  اینترنتی می باشد. شرکت آرادآهن با اتکا به سابقه طولانی و حسن شهرتش در ایران ، همواره جهت رفاه مشتریان می کوشد تا با ایجاد بستر مناسب خرید و فروش ، به ایجاد تجربه خرید مطلوب برای مشتریان جامه عمل بپوشاند.

برای خرید انواع قوطی و پروفیل، میلگرد، انواع ورقهای فولادی، نبشی و ناودانی ، میلگرد ، تیرآهن، پروفیل زد، لوله داربستی، شمش، محصولات مفتولی  با بهترین قیمت با تلفن بازرگانی آراد آهن  ۳۴۰۵۵ _ ۰۳۱ تماس بگیرید و یا با عضویت در کانال تلگرام مجموعه آراد آهن و یا مراجعه به سایت این شرکت به آدرس  www.aradahan.com   از قیمت نهایی و روز این محصول مطلع شوید.

با آراد آهن، بازار آهن در دستان شماست.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...