صادرات ۳۰۰هزار تُنی کیوی و مرکبات از مازندران - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جهاد کشاورزی

صادرات ۳۰۰هزار تُنی کیوی و مرکبات از مازندران

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به صادرات ۱۵۵هزار تُن کیوی و مرکبات تاکنون ازاستان گفت: تا پایان امسال، این میزان به ۳۰۰هزار تُن (۲۰۰هزار تُن کیوی و بقیه مرکبات) خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، عزیزالله شهیدی فر با بیان اینکه تاکنون ۹۰هزار تُن کیوی و ۶۵هزار تُن مرکبات به خارج صادر شد افزود: کشور‌های هدف صادرات حاشیه دریای خزر، خلیج فارس و هندوستان بوده است.
شهیدی فر گفت: در حال حاضر ۷۰درصد مرکبات و کیوی تولیدی مازندران قابلیت صادرات داشته و با توجه به تولیدات مازاد نیاز کشور و نیز مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه بیشتر محصولات کشاورزی تولیدی استان از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود افزود: پارسال سهم تسهیلات بخش کشاورزی مازندران ۹۰۰میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۰۰درصد آن به میزان ۹۳۰میلیاردتومان محقق و امسال پیش بینی می‌شود، بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه جذب و تاکنون بیش از ۵۰درصد آن اختصاص یافته است.
شهیدی فر تصریح کرد: عمده تسهیلات پرداخت شده در ساختار تولیدی و صنایع تبدیلی و نیز تکمیلی و فرآوری کشاورزی مازندران شامل حوزه تولید و اشتغال در دامداری‌های سبک و سنگین، گلخانه‌ها و پرورش ماهیان خاویاری پرداخت گردید.
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به کشت محصولات گلخانه‌ای مانند گل و گیاه زینتی، قارچ‌های خوراکی، گیاهان دارویی، توت فرنگی و لیموترش در ۳۵۰هکتار زمین‌های کشاورزی استان اشاره و افزایش بهره‌وری با توجه به نیاز جامعه را دغدغه این مجموعه بر شمرد و گفت: هم اکنون مشغول بکارگیری تکنولوژی و فن آوری‌های نوین روز دنیا در حوزه کشاورزی برای افزایش بهره وری و نیز عملکرد در واحد سطح، اصلاح نژاد‌ها برای افزایش تولید گوشت و شیر، تولید نهال‌ها باغی و بذر‌های سازگار در مازندران هستیم.
شهیدی فر افزود: مازندران با دارا بودن ۱.۵درصد زمین‌ها و ۲.۵درصد زمین‌های کشاورزی کشور سالانه بیش از ۷میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید کرده و ۱۰درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...