صادرات ۴۴۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

صادرات ۴۴۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور

شهریار حنیفی افزود: آمار صادرات این استان در ۹ماه منتهی به آذر از نظر ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش یافته، اما از نظر وزنی حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۴۷ درصد صادرات استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد، گفت: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال ۴۴۷ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
شهریار حنیفی افزود: آمار میزان صادرات محصولات کشاورزی در این استان ۲۲۶ میلیون دلار با ۴۴۷ هزار تُن معادل ۲۴ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال است که با توجه به آمار ۵۰۵ میلیون دلاری کل صادرات، بخش کشاورزی در این تجارت سهم ۴۷ درصدی دارد.
حنیفی با بیان اینکه در این مدت ۵۴ هزار تُن از ۴۴۷ هزار تُن صادرات محصولات کشاورزی متعلق به تولیدات استان بود و باقی نیز در سایر نقاط کشور تولید شده است.
حنیفی تاکید کرد: محصول سیب درختی با ۸۲ هزار تُن و و هندوانه با ۷۵ هزار تُن در این مدت به ترتیب بیشترین میزان صادرات کشاورزی از گمرکات این استان به خارج از کشور را به خود اختصاص دادهاند.
در کردستان تعداد ۱۱۳ هزار و ۶۳۰ بهره بردار بخش کشاورزی در سطح ۱۶۳ هزار و ۸۷۳ واحد بهره برداری در استان مشغول فعالیت هستند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...