تورم خوراکی‌ها در سال گذشته به ۴۲.۶ درصد رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
با اعلام مرکز آمار ایران؛

تورم خوراکی‌ها در سال گذشته به ۴۲.۶ درصد رسید

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ٤٢,٦ درصد، مناطق شهری ٤٢.٧ درصد و مناطق روستایی ٤٢.٢ درصد بوده است.

به گزارش اکودام به نقل از مرکز آمار ایران، نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ۴٢,۶ درصد، مناطق شهری ۴٢.٧ درصد و مناطق روستایی ۴٢.٢ درصد بوده است.

روند افزایشی نرخ تورم

شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در سال ١٣٩٨ برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب عدد ١٨۵,١، ١٨۴.٠ و ١٩١.۴ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم) برای کل کشور ٣۴.٨ درصد، مناطق شهری ٣۴.۴ درصد و مناطق روستایی ٣٧.٣ درصد افزایش نشان می دهد.

نرخ تورم کل نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  ٧.٩، ٧.٨ و ٩.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ۴٢,۶ درصد، مناطق شهری ۴٢.٧ درصد و مناطق روستایی ۴٢.٢ درصد بوده است. نرخ تورم «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۴.۴، ۴.٣ و ۴.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ٣١,۴ درصد، مناطق شهری ٣١.١ درصد و  مناطق روستایی ٣٣.۵ درصد بوده است. نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٩.٠، ٨.۶ و ١١.٧ واحد درصد افزایش یافته است.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...