آزادسازی سهام عدالت وضعیت اقتصادی مردم را متحول خواهد کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارشناس ارشد بازار سرمایه:

آزادسازی سهام عدالت وضعیت اقتصادی مردم را متحول خواهد کرد

اعتمادی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، تصمیم به آزادسازی سهام عدالت را تصمیمی مهم و قابل تامل خواند و گفت: در صورت استفاده بهینه از این فرصت شرایط اقتصادی مردم و دولت بسیار متحول خواهد شد.

امیر اعتمادی، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد بازار سرمایه و بورس با اشاره به رشد بسیار زیاد بازار سرمایه گفت: در حال حاضر روزی نیست که بین مردم حرفی از بازار بورس و سرمایه زده نشود.

وی افزود: اغلب کسب و کارها با شیوع ویروس کرونا دچار رکود شدند که البته با تدبیر مسئولان و همیاری مردم این رکود روند نزولی پیدا کرد و از طرفی سیاست های پولی بانک مرکزی نیز مبنی بر کاهش سود بانکی و عدم جذابیت بازارهای موازی نسبت به بازار سرمایه باعث حرکت نقدینگی به این بازار شده است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه بازار سرمایه در دنیا محل اصلی تامین مالی شرکت ها و بازار پول محل تامین سرمایه در گردش شرکتهاست تصریح کرد: متاسفانه شرایط و زیرساخت های این موضوع تاکنون در ایران آماده نبوده و شرکتها از طریق بازار پول تامین مالی می کنند.

کارشناس ارشد بازار سرمایه و بورس تصمیم به آزادسازی سهام عدالت را تصمیمی مهم و قابل تامل خواند و گفت: در صورت استفاده بهینه از این فرصت شرایط اقتصادی مردم و دولت بسیار متحول خواهد شد و در صورت سهل انگاری و عدم مدیریت صحیح این موقعیت فرصتِ به وجود آمده به تهدید بسیار سهمگینی تبدیل می شود.

اعتمادی همچنین با اشاره به اقبال عمومی مردم به بازار سرمایه و دولت بیان کرد: نحوه عملکرد دولت در آزادسازی سهام عدالت می تواند باعث تقویت یا تضعیف این رکن مهم در توسعه اقتصادی شود.

کارشناس ارشد بازار سرمایه و بورس در پایان این “مجله صبحگاهی” در رادیو گفت و گو اظهار کرد: سهامداران سهام عدالت که عمدتاً قشر متوسط و دهک های پایین درآمدی جامعه هستند ۱۵ سال است که وعده عدالت اجتماعی را در سایه سهام عدالت به دوش می کشند اما هم اکنون در حال پیوستن به بازار سرمایه هستند و امیدواریم تجربه تلخ سالهای ۱۳۸۳ و ۱۳۹۲ در بازار بورس تکرار نشود.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...