لایحه اصلاح قانون جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور به مجلس ارسال شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

لایحه اصلاح قانون جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور به مجلس ارسال شد

رییس جمهوری، لایحه اصلاح قانون «حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور» را برای تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه اصلاح قانون «حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه ‌های کشور» را برای تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

این لایحه با توجه به اعلام ­نظر فقهای شورای نگهبان درخصوص مغایرت شرعی برخی از مواد قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه­‌های کشور – مصوب ۱۳۴۳-، لایحه اصلاحی به منظور رفع مغایرت‌­های یادشده در دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

بر این اساس قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور – مصوب ۱۳۴۳-  به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱- در ماده (۱)، عبارت “از میان افراد موثق و امین” بعد از عبارت “اعضای آن” اضافه می‌شود.

۲- در ماده (۲)، عبارت “شخص یا اشخاص طبیعی یا بالاترین مقام اشخاص حقوقی موضوع این ماده باید از میان افراد موثق و امین انتخاب شوند” پس از عبارت “تعیین نماید” اضافه می‌­شود.

۳- در ماده (۷)، عبارت “به ضمیمه سود متعلق به آن مطابق قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره) – مصوب ۱۳۶۲- با اصلاحات بعدی، ” جایگزین عبارت “به ضمیمه بهره متعلق به آن” می‌شود.

بر اساس این گزارش، این لایحه پس از بررسی و تصویب در کمیسیون لوایح هیات دولت، در جلسه سی‌ام بهمن ۱۳۹۸ هیات وزیران به تصویب رسید.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...