رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ٩٨ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ٩٨

مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز شاهد رشد ۷۱ درصدی تشکل‎های کارگری و کارفرمایی نسبت به سال ۹۲ و رشد ۱۲ درصدی آن در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ هستیم.

به گزارش روز دوشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «فرزاد یوسفی » در جلسه ویدئو کنفرانس با مسئولان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی واحدهای اجرایی کشور گفت : ملاک حائز شرایط بودن نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استانی برای حضور در مجامع سراسری عالی و هیات‌های مربوطه اعتبار نامه هایی است که با مسوولیت و تضمین مدیرکل اجرایی و مسئول واحد تشکل های استان مربوطه صادر می شود .

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه گردهمایی از زمان شروع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت : تا زمان عادی شدن شرایط عمومی و عبور از بحران فعلی با موافقت وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی مهلت اعتبار تشکل ها تا زمانی که ممنوعیت برگزاری مجامع عمومی تشکل های کارگری و کارفرمایی برطرف شود تمدید شد .

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار گفت:  این زمان بهترین فرصت برای بازنگری و بازبینی پرونده های تشکل های کارگری و کارفرمایی که دارای نواقص و ایراد هستند است و افرادی که واجد شرایط نبوده و اعتبار نامه‌ای برای آنان صادر شده باشد احصاء و اعتبار نامه انتخابات آنان تصحیح می‌شود .

یوسفی تصریح کرد: با توجه به اختیاراتی که به ادارات کل اجرایی تفویض شده است واحدهای اجرایی با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند نسبت به تاسیس ، نظارت و ثبت تشکل‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پس از عبور از شرایط  فعلی اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی برگزاری سه مجمع تجدید انتخابات را در سال جاری در دستور کار قرار داده افزود: تجدید انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، تجدید انتخابات مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران و تجدید انتخابات کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل از جمله این  برنامه‌هاست.

وی در پایان یادآور شد؛ تنها آن دسته از نمایندگان می‌توانند در مجامع یادشده شرکت کنند که دارای شرایط کارگری بوده و دارای  تاییدیه از اداره کل استان مربوطه باشند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...