ارزش صادرات استان بوشهر به قطر ۳۷ درصد افزایش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

ارزش صادرات استان بوشهر به قطر ۳۷ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال گذشته کالاهای صادراتی این استان به قطر در مقایسه با سال ۹۷ از نظر ارزش ۳۷ درصد رشد داشته‌است.

سید حسین حسینی روز یکشنبه افزود: در این مدت ۸۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار از بنادر استان بوشهر به کشور قطر صادر شد  که از لحاظ وزن ۲۳ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: بندرهای دیر، بوشهر و بوالخیر به ترتیب بیشترین سهم از این میزان صادرات به کشور قطر را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهارداشت: در ۱۲ ماه سال ۹۸ کل صادرات غیرنفتی استان بوشهر حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و ۶۰۰ میلون دلار گزارش شد که نسبت به سال ۹۷ از نظر وزنی ۱۹ درصد رشد داشت ولی از نظر ارزشی به دلیل تغییر سیاست‌ها و تعهدات ارزی رشدی نداشته‌است.

وی یادآور شد: صادرات محصولات کشاورزی استان نیز  ۹۵ میلیون دلار اعلام شد که در مقایسه با سال ۹۷ از لحاظ وزنی و ارزشی افزایش داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید  اظهار داشت: در این اتباط وزارت صنت، معدن وتجارت ۴۰ برنامه در قالب هفت محور تعریف کرده‌است که در این بین برخی استان‌ها شاید در بخشی برنامه‎‌ها ظرفیت نداشته باشند و کل برنامه‌های تدوین شده شامل آنها نباشد.

حسینی گفت: با این حال برای سال جاری فعال سازی واحدهای صنعتی، افزایش ظرفیت واحدها، مدیریت واردات، توسعه صادرات غیرنفتی، توجه جدی به مباحث دانش بنیان و ارتباط صنعت و دانشگاه مورد تاکید قرار گرفته‌است.

وی عنوان کرد: در ارتباط با طرح‎های زیر ۶۰ درصد نیز امسال استان بوشهر ۵۳ طرح قابل بهره‌‎برداری دارد.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‎های خود اظهار داشت: استان بوشهر در بخش تولید اقلام پیشگیری از شیوع کرونا تاکنون ۲ واحد تولید خود را به سمت تولید دستکش تغییر داده طوریکه اکنون روزانه ۱۵۰ هزار جفت دستکش در این واحدها تولید می‌شود.

وی گفت: بزودی با اضافه شدن ۲ خط جدید ظرفیت تولید دستکش استان بوشهر در روز به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار جفت افزایش خواهد یافت.

حسینی ادامه داد: در ارتباط با تولید ماسک شماری کارگاه در استان بوشهر فعال هستند ولی در بخش تولید صنعتی نیز بزودی این مهم در استان محقق خواهد شد.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...