پرداخت و عقد قرارداد ۳۲۷ میلیارد تومان وام ارزان اشتغال در لرستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

پرداخت و عقد قرارداد ۳۲۷ میلیارد تومان وام ارزان اشتغال در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۲۷ میلیارد تومان وام ارزان قیمت اشتغال روستایی، عشایر و نهادهای حمایتی سال گذشته پرداخت یا عقد قرارداد شده است.

علی آشتاب روز یکشنبه افزود: تا پایان سال گذشته یکهزار و ۲۲۱ طرح با مبلغ ۲۲۳ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و عشایر استان به بانک های عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به پرداخت و عقد قرارداد تمامی این طرح ها تصریح کرد: با تکمیل طرح و ورود به چرخه تولید پنج هزار و ۱۶۲ فرصت شغلی جدید تحقق می یابد.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۸۴۳ طرح نهادهای حمایتی مصوب شد که پرداخت شده یا عقدقرارداد شده و با بهره برداری از این تعداد سه هزار و ۲۵۹ فرصت شغلی ایجاد می شود.

آشتاب اضافه کرد: امسال نیز ۳۱ طرح تعاونی فعال استان که دچار مشکلاتی شده‌اند  بررسی و به منظور رفع این معضل، پرداخت ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز آنها مصوب و تامین شده است.

وی اظهار داشت:‌هفته گذشته مسائل و مشکلات ۳۱ طرح معرفی شده به بانک توسعه تعاون با مبلغ ۷۴ میلیارد تومان و اشتغال فعال ۴۴۲ نفر بررسی  و مصوب شد بانک توسعه تعاون در سریع ترین بازه ی زمانی نسبت به عقد قرارداد و پرداخت این تسهیلات اقدام نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، علاوه بر ایجاد ۹۰ تعاونی ۳۰ واحد راکد نیز احیا می شود.

آشتاب با بیان اینکه جمع بندی نهایی در خصوص این واحدها و شرایط آنان به زودی اعلام خواهد شد ادامه داد: برنامه ریزی سالجاری برای تشکیل ۹۰ تعاونی جدید است که باید با توجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه های مرتبط تصویب نهایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت:‌ سال  گذشته ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

آشتاب گفت:‌ این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز  و با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

وی ادامه داد:‌ تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی وخدماتی با استفاده ازتجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را برطرف می کنند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...