رشد ۳۰ درصدی صادرات از گیلان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رشد ۳۰ درصدی صادرات از گیلان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از صادرات بالغ بر ۷۵۹ هزار و ۷۹۴تن کالا از استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

سبحان اله علیپور روز شنبه عمده ترین محصولات صادر شده از گیلان را میوه و تره بار،  لبنیات و کاشی عنوان و اضافه کرد:  عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا  بوده است.

وی یادآور شد: پارسال همچنین ۱۱۹ هزار و  ۶۶۵ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شد که نشاندهنده افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی، انواع تخته، گوشت و حبوبات را از عمده کالاهای وارداتی از مرز آستارا  ذکر و بیان کرد: میانگین تردد روزانه از مرز آستارا در سال گذشته  ۲۵۱ دستگاه کامیون و ۶ دستگاه وسیله نقلیه مسافری بوده است.

علیپور همچنین از ترانزیت بیش از ۲۲۷ هزار و ۲۰۹ تن کالا  از استان  خبر داد و گفت: از این میزان  ۲۲۴هزار و  ۳۱۹ تن کالا از مرز آستارا و ۲۸ هزار و ۲۹۰تن از مرز انزلی ترانزیت شده است؛ ضمن آنکه انواع پارچه، میوه و برنج عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی سال گذشته بوده اند.

علیپور به تعداد ورود و خروج کامیون ها و وسایل نقلیه از مرز آستارا نیز اشاره و اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۵۸۴ دستگاه کامیون طی سال گذشته به مرز آستارا  وارد و ۴۷ هزار و ۸۰۶ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت یک هزار و ۱۰ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و یک هزار و ۳۳ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.
وی همچنین به وضعیت تردد مسافر از مرز آستارا  در سال گذشته اشاره و بیان کرد:  یک میلیون و ۷۶۳هزار و ۴۹۲ نفراز مرز آستارا تردد کرده اند که از این تعداد ۸۸۹ هزار و  ۶۶۳ نفر مسافر وارد و ۸۷۳ هزار و ۸۲۹ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

به گفته علیپور؛ میانگین تردد روزانه مسافر در این مرز چهار هزار و ۸۳۱ نفر بوده و این  میزان تردد بیانگر رشد ۲۲ درصدی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .
چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا درحال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...