آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
آخرین خبر‌ها از شیوع ویروس کووید ۱۹

آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۸۱ نفر رسید که از این تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۹ نفر جان باخته و ۳۵۶ هزار و ۶۷۴ نیز نفر بهبود یافته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان و همچنین اقدامات کشور‌ها برای جلوگیری از همه‌گیری و راه‌های مقابله با آن، به شرح ذیل است:

دستان خالی اسرای فلسطینی در مبارزه با کرونا

القدس العربی با انتشار کاریکاتوری نشان داد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با دستان خالی به مبارزه با کرونا می‌روند.

روزنامه القدس العربی در این کاریکاتور اسیر فلسطینی را در محوطه زندانی ترسیم کرده است که با سیم خاردار احاطه شده و نظامی اسرائیلی مسلحی، مبارزه او با گاوی خشمگین را به نظاره نشسته است. در این کایکاتور، گاو که نماد ویروس کروناست و بدنش به شکل این ویروس ترسیم شده است قصد حمله به اسیر را دارد و اسیر فلسطینی نیز با دستان خالی خود را برای مقابله با گاو آماده می‌کند.

این کاریکاتور نشان می‌دهد اسرای فلسطینی در مبارزه با کرونا از کمترین امکانات بی بهره اند و با دستان خالی به مبارزه با این بیماری رفته اند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در افغانستان

سی و هفت نفر دیگر در افغانستان به ویروس کووید – ۱۹ مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، وزارت بهداشت و درمان افغانستان امروز اعلام کرد: سی و هفت فرد آلوده به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در یازده استان افغانستان از جمله کابل شناسایی شدند و شمار افراد مبتلا به بیماری کووید نوزده به پانصد و بیست ویک نفر افزایش یافت. شمار فوتی‌های این بیماری شانزده نفر و شمار بهبود یافتگان سی و دو نفر اعلام شده است.
از سوی دیگر وزارت بهداشت درمان افغانستان با کمبود شدید تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با کرونا روبروست.
وزیر بهداشت و درمان افغانستان گفته است که بیمارستان‌های این کشور به یک میلیون کیت تشخیص نیاز فوری دارند.
امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز گفته است اولویت دولت این کشور در شرایط کنونی مقابله با قحطی و کمبود عمومی مواد غذایی با ادامه بیماری کرونا است.
از سوی دیگر اداره زندان‌های دولت افغانستان اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بیش از سه هزار زندانی (به جز زندانیان طالبان) در هفته‌های اخیر از زندان آزاد شدند.

احتمال کاهش محدودیت ها در ایتالیا از اواخر ماه

نخست وزیر ایتالیا از امکان ازسرگیری تدریجی فعالیت‌ها در این کشور از اواخر ماه کنونی میلادی خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، جوزپه کونته گفت دولتش شاید کاستن از محدودیت‌های برقرار شده برای مهار ویروس کرونا را به طور تدریجی از اواخر ماه کنونی میلادی البته در صورت کند شدن روند شیوع کرونا آغاز کند.
وی افزود ایتالیا نمی‌تواند از سطح احتیاط بکاهد بلکه به صورت تدریجی از برخی محدودیت‌ها خواهد کاست.
العربی افزود دولت و مجلس ایتالیا نیز بر سر گشودن تدریجی بخش‌های کاری از چهارم ماه مه آینده در برخی مناطق مشخص توافق کردند. شمار فوتی‌ها در ایتالیا پس از ثبت ۶۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا به ۱۸ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

شمار مبتلایان به کرونا به بیش از ده هزار نفر رسید

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ابتلای ۱۲۷ نفر دیگر به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل به ده هزار و ۹۵ و تعداد فوتی‌ها نیز به ۹۲ نفر رسیده است.

تصاویر توزیع تابوت‌های مقوایی در اکوادور

حساب کاربری دویچه وله در توئیتر ضمن انتشار تصاویری از توزیع تابوت‌های مقوایی در اکوادور در پی شیوع ویروس کرونا نوشته است، “سرعت شیوع ویروس کرونا موجب شده است اجساد در خانه‌ها و خیابان‌های اکوادور رها شوند. ” به دلیل شیوع بسیار سریع و هزینه بالای خرید تابوت‌های چوبی، بسیاری از خانواده‌ها در این کشور ناچار به استفاده از تابوت‌های مقوایی شده اند.

شمار قربانیان بسیار بیش از آمار اعلامی است

به گزارش سی ان ان، تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۱۵ هزار نفر گذشته است,، اما گزارش‌ها از مادرید حاکی از این است که میزان مرگ و میر بسیار بیشتر از آماری است که اعلام شده است. خبرنگار ما از مادرید بیشتر توضیح می‌دهد.
خبرنگار سی ان ان: تنها در شهر مادرید در پانزده روز اول مارس ۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته که ۲۰۰۰ نفر در این شهر جان خود را از دست داده اند, ۷۰۰۰ مرگ و میر بیشتری در این شهر گزارش شده است. مقامات مادرید تقریبا برای نیمی از این ۷۰۰۰ نفر علت مرگ را کرونا اعلام کرده است، اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که نیم دیگر نیز بر اثر کرونا مرده اند. این تعداد در آمار محاسبه نشده اند، زیرا از آن‌ها آزمایش تشخیص کرونا گرفته نشده است.
دولت منطقه‌ای مادرید گزارش کرده است هزاران نفر در آسایشگاه‌های این شهر با علائمی شبیه به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، اما آن‌ها را نمی‌تواند در آمار محاسبه کند، زیرا آن‌ها نیز آزمایش نداده اند. براساس پروتکل سازمان جهانی بهداشت تنها کسانی را می‌توان در آمار محاسبه کرد که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده باشد.
با توجه به ادامه افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا پارلمان این کشور تمدید تعطیلی‌ها را دراین کشور درخواست کرده است و انتظار می‌رود بار دیگر و تا مه این مدت تمدید شود.

جان باختن یک نفر دیگر در تایوان بر اثر ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز از تایپه، وزیر بهداشت تایوان اعلام کرد یک نفر دیگر بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در این جزیره جان باخت. به این ترتیب، شمار افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را در تایوان از دست داده اند به شش نفر رسید.
وی در کنفرانسی خبری گفت دو مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در تایوان ثبت شده است و به این ترتیب، شمار افراد آلوده به این ویروس در تایوان به ۳۸۲ نفر رسید.

۲۱۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز، مجارستان از ۲۱۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به این ویروس در مجارستان به یک هزار و ۱۹۰ نفر رسید.

آغاز قرنطینه کامل استان مسقط

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد پلیس سلطان نشین عمان اجرای قرنطینه کامل استان مسقط را از امروز تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.

وزارت بهداشت سلطان نشین عمان از ابتلای ۲۷ مورد جدید به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و افزود شمار مبتلایان در عمان به ۴۸۴ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان به سه هزار و ۳۰۰ نفر رسید

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم‏، وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۳۵۵ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که با احتساب این تعداد‏، آمار مبتلایان به این بیماری به سه هزار و ۳۰۰ نفر رسید و ۴۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

مرخصی بدون حقوق ۳۵ هزار کارمند دلتا ایرلاینز

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز روز پنجشنبه اعلام کرد حدود ۳۵ هزار کارمند مرخصی بدون حقوق پیشنهادی از سوی این شرکت هواپیمایی آمریکا را بصورت داوطلبانه پذیرفته اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از شیکاگو، شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز سعی دارد با توجه به کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، هزینه‌های خود را کاهش دهد.
اد باستیان مدیر این شرکت، در یادداشتی خطاب به کارمندان اعلام کرد این شرکت مزایای حاشیه‌ای را که در طول مرخصی بدون مزد به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، بهبود می‌بخشد.
وی تصریح کرد این مرخصی بدون حقوق می‌تواند تا دوازده ماه ادامه یابد و دلتا ایر لاینز همچنان به دنبال داوطلبان بیشتر است.

تاکید فرانسه درباره ادامه راهبردها علیه همه گیری ویروس 

باوجود افزایش قربانیان کرونا در فرانسه، شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش یافت.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به ۱۲ هزار و ۲۱۰ نفر رسید. یک سوم این مرگ و میر مربوط به خانه‌های سالمندان است.
برای نخستین بار از اوایل ماه مارس شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها کاهش یافت.
ژروم سالومون، دبیر کل بهداشت فرانسه پنجشنبه شب اعلام کرد نخستین نشانه‌های کند شدن روند بیماری از امشب مشاهده شد و ناشی از پایبندی خوب شما به قرنطینه است و ما از شما قدردانی می‌کنیم.
راهبرد دفاعی ما در برابر ویروس، بیماری و این اپیدمی مرگبار، از طریق قرنطینه سراسری در نهایت نتیجه داد. از همین رو ادامه قرنطینه، حفظ فاصله یک متری و همه اقدامات بازدارنده و همچنین کاهش آگاهانه ارتباطات اجتناب ناپذیر است.

گردشگران خاطی انگلیسی اخراج شدند

پلیس فرانسه فاش کرد چند گردشگر ثروتمند انگلیسی که به رغم اعمال محدودیت‌های تردد به علت شیوع بیماری کووید-۱۹، مقررات را زیر پا گذاشته و برای اقامت چند روزه در ساحل لاجوردی فرانسه به این کشور سفر کرده بودند، به کشور خود بازگردانده شدند.

روزنامه لوپاریزین در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت ۱۰ گردشگر انگلیسی بدون توجه به مقررات تعیین شده و توصیه به ماندن در خانه، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، روز شنبه با جت شخصی خود لندن را ترک و ساعت ۱۴:۰۰ وارد فرودگاه مارسی شدند. یک بالگرد فرانسوی نیز منتظر این گردشگران بود تا آن‌ها را به ویلایی در ساحل لاجوردی منتقل کند و آن‌ها چند روزی را برای تعطیلات در این منطقه از فرانسه سپری کنند. فرودگاه مارسی نیرو‌های پلیس خطوط هوایی را از این خبر مطلع کرد و پلیس فرانسه به سرعت وارد عمل شد. پلیس اعلام کرد از آنجا که دولت بی وقفه به فرانسوی‌ها توصیه می‌کند در خانه‌های خود بمانند، حضور چنین گردشگران بی دغدغه‌ای غیر قابل تحمل بود. پلیس به سرعت وارد عمل شد و پس از جریمه این گردشگران و نیز دو خلبان بالگرد فرانسوی، ساعت ۱۹:۰۰ همان روز این ۱۰ گردشگر را به انگلیس بازگرداند.
این روزنامه فرانسوی زبان افزود: انگلیس بهای بسیار سنگینی را در خصوص شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور می‌پردازد. بر اساس آخرین آمار روز پنجشنبه، ت کنون حدود ۸۰۰۰ نفر در آن سوی دریای مانش (انگلیس) جان خود را از دست داده اند. بحران سلامت، زندگی را در سراسر اروپا مختل کرده است تا جایی که فرودگاه‌های سراسر قاره به علت اعمال محدودیت‌های تردد فعالیتی ندارند، چیزی که ت کنون هرگز دیده نشده بود.

احتمال سرایت ویروس کرونا به دیگر کشتی های جنگی آمریکا

معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ناو هواپیمابر تئودور روزولت گفت تکرار شیوع کرونا را در دیگر کشتی های جنگی این کشور نباید بعید دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره, ژنرال جان هایتن افزود :«به نظر من درست نیست فکر کنیم آنچه در ناوهواپیمابر تئودور روزولت رخ داد مشکلی است که تکرار نخواهد شد. فکری بکنیم تا بسیاری از کشتی هایی که در دریاها داریم به سرنوشت ناو هواپیمابر تئودور روزولت که با انرژی هسته ای کار می کند و پنج هزار نیرو دارد, دچار نشود. کاری که باید انجام دهیم آن است که یاد بگیریم چگونه برای انجام دادن عملیات در سایه شیوع کرونا طراحی کنیم.»

اعزام دو هزار متخصص پزشکی به ایالت نیویورک

وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه ایالت نیویورک بیش از ایالت‌های دیگر این کشور از کرونا آسیب دیده است افزود این وزارتخانه بر اساس فرمان ریاست جمهوری که به آن اختیار فراخوانی نیرو‌های احتیاط پزشکی را داده است برای کمک به ایالت‌هایی که کرونا در آن‌ها شیوع یافته است، تلاش می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مایک اسپر تأکید کرد دو هزار متخصص پزشکی به ایالت نیویورک برای کمک به مقابله با کرونا فرستاده شده اند.
اسپر گفت: «ریاست جمهوری به تازگی به ما برای فراخوان نیرو‌های احتیاط، اختیار داده و ما از این اختیار استفاده کردیم و الان در همه نهاد‌های احتیاطی به دنبال پزشکان و پرستاران متخصص در امور پزشکی هستیم که می‌توانیم آنان را فرا بخوانیم یا فرا خوانده ایم تا به شهر‌هایی که ویروس کرونا بر آن‌ها به شدت تأثیر گذاشته است فرستاده شوند. روشن است که شهر نیویورک بیش از شهر‌های دیگر آسیب دیده است و یکصد پزشک به آنجا فرستاده ایم.»

بیش از ۲۱۰۰ تن از بیماران بهبود یافتند

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد ۲ هزار و ۱۴۲ تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته اند.
به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، فخرالدین کوجا با اعلام اینکه کشورش به هدف خود برای ۳۰ هزار تست کرونا در روز نزدیک می‌شود، خاطر نشان کرد روز پنجشنبه از ۲۸ هزار و ۵۷۸ نفر در ترکیه تست کرونا گرفته شد که نتیجه ۴ هزار و ۵۶ نفر از آنان مثبت بود.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور دیروز به ۴۲ هزار و ۲۸۲ نفر رسید. با جان باختن ۹۶ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا شمار قربانیان در ترکیه به ۹۰۸ نفر رسید.

تصاویر هوایی از خیابان های خالی بارسلونا

تصاویر هوایی که بوسیله پهپاد‌های پلیس در منطقه کاتالان اسپانیا ضبط شده است نشان می‌دهد که در پی اجرای محدودیت‌ها و قرنطینه در این کشور زندگی در خیابان‌های مرکز بارسلون به کلی متوقف شده است.

سخنان ترامپ درباره کرونا را زنده پخش نکنید

واشنگتن پست با اریک ومپل یکی از منتقدان تلویزیونی درباره بحران کرونا و واکنش‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد. ومپل گفت ترامپ خیلی دوست دارد که حرف بزند و به همین علت هر روز و برای مدت طولانی در سالن کنفرانس کاخ سفید برای خبرنگاران صحبت می‌کند. او خیلی دوست دارد که همیشه در مرکز توجه باشد و به همین علت هر روز در اتاق کنفرانس خبری حاضر می‌شود و درباره مسائل بسیار مهمی صحبت می‌کند؛ و خیلی خوب می‌داند که این کنفرانس‌های خبری مخاطبان زیادی دارد و حتی ممکن است ۱۲ میلیون نفر این کنفرانس‌ها را دنبال کنند. مشکل این است که شبکه‌های تلویزیونی و خبری نمی‌دانند چگونه باید این مسئله را مدیریت کنند، زیرا ترامپ یک باره اطلاعات نادرستی ارائه می‌دهد مثل اظهارنظرش درباره تاثیر داروی مالاریا برای درمان بیماری کرونا و چند لحظه بعد یکی از دانشمندان در همان مکان حاضر می‌شود و مسئله کاملا متفاوتی از اظهارنظر رئیس جمهور را مطرح می‌کند. به عنوان مثال آنتونی فائوچی گفت” شاید بسیاری از توصیه‌هایی که در اینجا می‌شوند، درست باشند، اما اثبات شده نیستند. ”
این اتفاق هر روز رخ می‌دهد، رئیس جمهور در اتاق کنفرانس حاضر می‌شود و اطلاعات نادرست و ادعا‌های اشتباه مطرح می‌کند. دیدگاه من این است که نباید این اظهارنظر‌های وی پوشش داده شود. ما نباید ادعا‌های نادرست و دروغ وی را تکرار کنیم.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز جمعه ۱۰ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۸۱ نفر رسید.

از این تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۹ نفر جان باخته و ۳۵۶ هزار و ۶۷۴ نفر بهبود پیدا کرده اند.
براساس این گزارش از میان یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۶۸ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۴ درصد آن‌ها یعنی ۴۹ هزار و ۱۲۸ نفر وخیم گزارش شده است.

دردسر هزینه های یک سردخانه برای دولت فرانسه

یک بازار محصولات کشاورزی که به تازگی به سردخانه جان باختگان کرونایی در فرانسه تبدیل شد، تعرفه‌هایی را تعیین کرده که دولت را به چالش کشیده است.

شبکه رادیویی ار. ت. ال (RTL) فرانسه در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت انبار بازار محصولات کشاورزی و دامپروری فرانسه در شهر رانژیس (Rungis) در حومه جنوبی پاریس که در نوع خود بزرگترین بازار محصولات تازه کشاورزی به شمار می‌رود، از یکم آوریل به سردخانه جان باختگان کرونایی تبدیل شد. علت این اقدام، آمار بالای قربانیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور بود؛ چرا که دولت با کمبود سردخانه مواجه شد.
این در حالی است که انبار رانژیس تعرفه‌هایی را تعیین کرده و دولت فرانسه را با چالش دیگری مواجه کرده است.
مسئول انبار بازار محصولات کشاورزی شهر رانژیس برای نگهداری هر یک از اجساد ۱۵۹ یورو و برای وداع یک ساعته خانواده با فرد جان باخته ۵۵ یورو تعیین کرده است. در حالی که فرانسه در بحبوحه شیوع بیماری کووید-۱۹ با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، دلالی این سردخانه خصوصی دولت را به چالش کشیده است.
کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه شخصاً در این موضوع مداخله کرد و کنترل و نظارت بر تعرفه‌های سردخانه رانژیس را خواستار شد.

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره پیامدهای اجتماعی ویروس کرونا

دبیر کل سازمان ملل متحد، ویروس کرونا را تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت بین المللی دانست و گفت احتمالا کرونا به افزایش ناآرامی‌های اجتماعی و خشونت بینجامد که همین می‌تواند توانایی مقابله با این بیماری را از بین ببرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش در نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل گفت بلای کرونا این تهدید را در پی دارد که اعتماد به نهاد‌های عمومی هرچه بیشتر از بین برود.

وی افزود این بحران امکان دارد به تشدید خشونت و چه بسا محاسبات غلطِ ویرانگر منجر شود و همین ممکن است جنگ‌های کنونی را تثبیت و تلاش‌های به کار گرفته شده را برای مقابله با کرونا پیچیده کند.
گوترش گفت پیامد‌های اقتصادی این بحران امکان دارد به فشار‌های زیادی به خصوص به جوامع شکننده و کشور‌های کمتر توسعه یافته و کشور‌هایی که در حال عبور از مرحله انتقالی هستند منجر شود.

به صفر رسیدن موارد ابتلا در شهر دائگو کره جنوبی

شهر دائگو کره جنوبی که زمانی کانون اصلی ویروس کرونا در خارج از چین بود، روز جمعه برای اولین بار از اواخر فوریه گزارش داد که هیچ مورد جدیدی از آلودگی وجود ندارد و این در حالی است که میزان ابتلا در کشور کاهش یافته است.

تا به امروز ابتلا بیش از ۶۸۰۰ نفر در دائگو تأیید شده است که بیش از نیمی از کل موارد ابتلا یعنی ۱۰۴۵۰ در کل کره جنوبی است.
مقامات بهداشتی کره جنوبی گفتند که جمعه ۲۷ مورد جدید از آلودگی در این شهر ثبت کردند که این میزان روزانه کمترین رقم از زمان اوج شیوع با بیش از ۹۰۰ مورد ابتلا در ۲۹ فوریه است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها کره جنوبی همچنین از چهار مورد مرگ دیگر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد و به این ترتیب شمار کل قربانیان کرونا در کره جنوبی به ۲۰۸ نفر می‌رسد.
مقامات اعلام کردند “آخرین بیمار” عضو یک فرقه در دائگو در جنوب شرقی این کشور است، که حدود ۲۰۰ هزار نفر عضو دارد. همه این افراد غربالگری شدند.
در پاسخ به شیوع گسترده در ماه فوریه، سئول برنامه غربالگری، فاصله گذاری اجتماعی و اعمال کنترل مرز‌ها را اجرا کرد.

پکن باردیگر اتهامات واشنگتن را رد کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت کشورش به مناسبت‌های متعدد برای ارتباط با آمریکا تلاش و جدول زمانی برای آن پیشنهاد کرده و هیچ گونه اطلاعاتی را در خصوص کرونا پنهان نکرده است.

جائو لی جیان گفت: «ادعای پنهانکاری چین و شفاف نبودن این کشور صحّت ندارد. بار‌ها برای ارتباط با آمریکا و پیشنهاد جدول زمانیِ مفصّل تلاش کردیم. از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت را از این موضوع آگاه و در عرصه بین المللی همکاری و به دیگر کشور‌های آسیب دیده کمک کردیم و همه این‌ها را در سریعترین زمان ممکن انجام دادیم و این چیزی است که جامعه بین المللی در سطح گسترده‌ای به آن اذعان کرده است. چین یک کانال ارتباطی برای آمریکا فراهم کرده است تا این کشور، اطلاعات و گزارش‌های مربوط به کرونا را بدون هرگونه مانع دریافت کند.»

۵۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در تایلند

به گزارش خبرگزاری رویترز مقامات بخش بهداشت و درمان تایلند، از ۵۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و یک مورد جدید مرگ بر اثر این ویروس در این کشور خبر دادند.

نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، یمن از نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا خبر داد.

وجود ۱۱۳ هزار و ۵۲۵ مورد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان 

به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه روبرت کخ آلمان اعلام کرد ۱۱۳ هزار و ۵۲۵ مورد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در این کشور وجود دارد و شمار جان باختگان بر اثر این بیماری در آلمان به دو هزار و ۳۷۳ نفر رسیده است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هند

نتایج آزمایش کرونای ۵۴۷ نفر از شهروندان هندی در ۱۲ ساعت اخیر مثبت اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند دقایق پیش آخرین آمار ابتلا به این ویروس را در دومین کشور پر جمعیت جهان اعلام کرد.
از آغاز تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند شش هزار و چهار صد و دوازده نفر اعلام شده است.
پانصد و چهار نفر از بیمارستان مرخص شدند. یکصد و نود و نه نفر نیز جان باختند.

کاهش ۹۶ درصدی سفر‌های هوایی در آمریکا به دلیل تداوم شیوع کرونا

سی ا ن ان نوشت، با ادامه یافتن بیماری همه گیر کرونا در آمریکا، تعداد افرادی که در این کشور با هواپیما سفر می‌کنند، به شدت کاهش یافته است، به گونه‌ای که روز چهارشنبه ماموران امنیت حمل و نقل تنها ۹۵ هزار نفر را در فرودگاه کنترل کرده اند.

این رقم در روز مشابه در سال قبل ۳/۲ میلیون نفر گزارش شده بود. به گزارش اداره امنیت حمل و نقل، این تعداد کمترین رقم در ده سال گذشته محسوب می‌شود.
به گزارش انجمن شرکت‌های هواپیمایی آمریکا، کاهش تعداد مسافران و دستور ماندن در خانه در بیشتر مناطق آمریکا موجب شده است شرکت‌های هواپیمایی ۷۱ درصد از ظرفیت خود را کاهش دهند.
انجمن شرکت‌های هواپیمایی آمریکا نمایندگی شرکت‌هایی مانند امریکن، دلتا، سوت وست و یونایتد را برعهده دارد.
این گروه افزود: در پرواز‌های داخلی آمریکا، از هر ده صندلی حدودا تنها یک صندلی مسافر دارد.
این رقم در پرواز‌های بین المللی که به طور محدود انجام می‌شود، حدود یک صندلی از هر پنج صندلی است.
با توجه به کاهش پروازها، شرکت‌های هواپیمایی به هواپیما‌های کمتری نیاز دارند. شرکت‌های هواپیمایی آمریکا اکنون حدود هزار و ۸۰۰ هواپیمای خود را که حدود ۳۰ درصد از ناوگان آن‌ها می‌شود، به پارکینگ منتقل کرده اند که هزار و ۵۰۰ فروند بیش از ماه دسامبر است.
به گزارش انجمن شرکت‌های هواپیمایی آمریکا، در آغاز سال روزانه حدود ۱۱۱ هزار پرواز تجاری انجام می‌شد. اما در هفته‌های اخیر این رقم تنها ۳۱ هزار مورد بوده است.
انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که نمایندگی حدود ۳۰۰ شرکت هواپیمایی را در سراسر جهان برعهده دارد، می‌گوید انتظار دارد این شرکت‌ها در این فصل ۶۰ میلیارد دلار نقد هزینه کنند. بخش زیادی از این رقم، پولی است که این شرکت‌ها باید به مسافران بازگردانند. به دلیل کاهش شدید مسافران، برخی از شرکت‌های هواپیمایی محلی مجبور شده اند فعالیت‌های خود را به حال تعلیق درآورند.

ناقضان ممنوعیت خروج از خانه در ترکیه بیش از ۱۹۶ هزار لیره ترک جریمه شدند 

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، بر اساس اعلام استانداری آنتالیا ۱۹۷ نفر که ممنوعیت خروج از خانه را نقض و یا طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند، در مجموع به پرداخت ۱۹۶ هزار و ۵۲۲ لیره ترک جریمه محکوم شدند.
دولت ترکیه در چارچوب تدابیر مقابله با کرونا خروج افراد بالای ۶۵ سال و کمتر از ۲۰ سال را از خانه ممنوع کرده است.

۲۲۴ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت پاناما پنجشنبه اعلام کرد این کشور ۲۲۴ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا را ثبت کرده است که به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در پاناما به دو هزار و ۷۵۲ نفر و شمار جان باختگان بر اثر این بیماری به ۶۶ نفر رسید.

۲۶۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت مکزیک پنجشنبه اعلام کرد این کشور ۲۶۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا را ثبت کرده است که به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به سه هزار و ۴۴۱ نفر و شمار جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۹۴ نفر رسید.

آمریکا فهرست نیاز‌های بهداشتی و پزشکی خود را به سفارت ترکیه در واشنگتن ارسال کرد 

ترکیه به درخواست کمک به ۳۲ کشور از ۹۳ کشور پاسخ داده و برای آن‌ها تجهیزات بهداشتی و پزشکی ارسال کرده است.
وزارت صنایع، فناوری و تجارت ترکیه اعلام کرد وزارت خارجه ترکیه فهرست اقلام مورد نیاز آمریکا را به این وزارت خانه ارسال کرده است. آمریکا اقلام بهداشتی، پزشکی و دارویی مورد نیاز را که از ترکیه درخواست کرده است عبارتند از: تخت خواب، ماسک N۹۵، دستکش، عینک حفاضتی، وینتولاتور، رادیولوژی سیار، آنتی بیوتیک، مرفین، واکسن آنتی ویرال، محلول ضد عفونی الکلی دست، صابون جراحی، کلرید، کیسه حمل جنازه، مواد ضد عفونی، کیت‌های قرنطینه خانگی، کپسول مدیکال، دستگاه سنجش تنفسی، ماسک اکسیژن، گاز طبی، کانولای بینی/ لوله بهداشتی بینی، دستگاهحنجره‌بینی یا لارنگوسکوپی، گالش، پیش بند طبی، ماسک جراحی، دستگاه آناستازی/ بیهوشی، کیف حمل نمونه، دستگاه سیار سنجش نبض

شمار جان باختگان ناشی از کرونا در ترکیه به ۹۰۸ نفر رسید

به گزارش روزنامه ملی گازته، فخر الدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۹۶ نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونا فوت و ۴۰۵۶ نفر نیز شناسایی شدند. تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کووید-۱۹، به ۴۲ هزار و ۲۸۲ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۹۰۸ نفر رسید. هزار و ۵۵۲ نفر نیز تحت مراقبت‌های شدید و هزار و ۱۷ نفر نیز زیر دستگاه تنفس و آی سی یو قرار دارد. تعداد افراد تست شده نیز ۲۷۶ هزار و ۳۳۸ نفر هستند. دو هزار و ۱۴۲ نفر نیز بهبود یافتند.
وزیر بهداشت ترکیه افزود روزانه ۳۰ هزار نفر تست می‌شوند. تنها راه مبارزه با شیوع کرونا ماندن در خانه و کاهش تماس بین افراد و فاصله اجتماعی است.

فقط در یک زندان آمریکا بیش از ۴۰۰ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شدند

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شیوع بیماری کووید-۱۹ در زندان‌های آمریکا به مشکلی جدی تبدیل شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد فقط در یک زندان در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی، نتیجه تست کرونای بیش از چهارصد نفر مثبت بوده است. این زندان به معروفترین مرکز امریکا از نظر تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ خارج از شبکه بهداشتی و درمانی این کشور تبدیل شده است.

دو هفته پیش فقط دو مورد ابتلا به این بیماری در زندان مذکور گزارش شده بود، اما حالا با گذشت دو هفته شاهد هستیم که این رقم به بیش از چهارصد نفر رسیده است. بیش از دویست و چهل زندانی در این زندان، کرونا گرفته اند و بیست و دو نفر از آن‌ها بستری شده اند. درعین حال، یکصد و پنجاه از کارکنان این زندان نیز به ویروس کرونا آلوده شده اند.

ثبت ۱۷۸۳ مورد جدید فوت بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از دانشگاه جانز هاپکینز، از ثبت ۱۷۸۳ مورد فوت بر اثر کرونا در امریکا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

قرنطینه خانگی در میشیگان سه هفته دیگر تمدید شد

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایالت میشیگان آمریکا مقامات این ایالت را همانند ایالت‌های دیگر این کشور به شدت نگران کرده است. فرماندار میشیگان برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، دستور قرنطینه خانگی را صادر کرده بود. وی ساعتی پیش اعلام کرد مقررات قرنطینه خانگی تا سی ام ماه آوریل (بیست روز دیگر) تمدید می‌شود. شمار جان باختگان کرونا در ایالت میشیگان نیز به سرعت در حال افزایش است. براساس جدیدترین آمار، تاکنون بیش از یک هزار نفر در این ایالت به علت آلودگی به ویروس کرونا جان باخته اند.

انتقاد از تمرکز گرایی دولت ترامپ درباره آزمایشگاه های تست کرونا

سی ان ان اعلام کرد دولت ترامپ به علت تمرکزگرایی، از ظرفیت آزمایشگاه‌های خصوصی آمریکا به موقع برای تست کرونا استفاده نکرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش در نشستی خبری اعلام کرد شبکه آزمایش‌های پزشکی در آمریکا بهترین شبکه در جهان است. این درحالی است که امریکایی‌ها با شیوع بیماری کووید-۱۹ به شدت حس وحشتناکی پیدا کردند وقتی دیدند تست کرونا برای بسیاری از افرادی انجام پذیر نیست که به این تست نیاز دارند.

این وضعیت بویژه در زمان شروع این بحران در امریکا مشهود بود. سوال مطرح این است چرا این اتفاق در آمریکا رخ داد؟ وقتی ویروس کرونا در اواخر ژانویه و اوایل فوریه در کشور‌های مختلف جهان در حال شیوع گرفتن بود، دولت فدرال آمریکا نه تنها از توانمندی صد‌ها آزمایشگاه خصوصی در کشور برای گرفتن تست‌های کرونا استفاده نکرد بلکه موانعی ایجاد کرد که براساس آن مانع کمک ازمایشگاه‌های غیردولتی به این امر شد. اسنادی که سی ان ان به دست آورده و مصاحبه‌هایی که با ده‌ها پزشک و دانشمند درگیر تست‌های کرونا انجام داده است، موید این مسئله است.
دکتر آمیش آدالیجا متخصص مرکز امنیت سلامت در دانشگاه جانز هاپکینگز در این خصوص گفت: در زمان شروع این بیماری همه گیر، فقط دولت فدرال می‌توانست تست کرونا را انجام دهد. دولت فدرال با وضع چندین مقررات نظارتی، کار آزمایشگاه‌های خصوصی یا آزمایشگاه‌های دانشگاهی را برای انجام چنین آزمایش‌هایی بسیار دشوار کرده بود.
مسئولان چندین آزمایشگاه دانشگاهی و بیمارستانی به سی ان ان گفته اند که آن‌ها با آزمایش‌های خود در اوایل ماه ژانویه برای محافظت درمقابل ویروس کرونا، شاهد نزدیک شدن این بیماری همه گیر بودند، اما ممنوعیت‌های فرایند‌های نظارتی و تنظیمی دولت فدرال مانع از آن می‌شد که آن‌ها بتوانند پیش بروند. معنای این سخن آن است که آزمایشگاه‌های مذکور بیکار و بی مصرف ماندند.
دکتر گِلِن موریس استاد دانشگاه فلوریدا در این خصوص گفت: بجای استفاده از قدرت و توانایی عظیم ظرفیت آزمایشگاه‌های امریکا و همراه کردن همه برای انجام تست و فراهم کردن امکان تست گیری گسترده، شاهد آن بودیم که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، ​تلاش می‌کرد همه کار‌ها را خودش انجام دهد.
دولت فدرال به اعمال مقررات مذکور می‌پرداخت بطوریکه در ششم فوریه یادداشتی منتشر کرد و براساس آن به نهاد‌های بهداشتی و درمانی ایالت‌ها دستور داد که با آزمایشگاه‌هایی برخورد کنند که بخواهند تست‌های کرونا را انجام دهند.

شمار جان باختگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در جهان به نود و پنج هزار نفر نزدیک شد

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، هر روز بر شمار جان باختگان و افراد مبتلا به کرونا در کشور‌های مختلف جهان افزوده می‌شود. براساس جدیدترین آمار اعلام شده، شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان به نود و چهار هزار و هشتصد و هفت نفر رسیده است. تعداد مبتلایان به این بیماری نیز در جهان به یک میلیون و پانصد و هشتاد و دو هزار و نهصد و چهار نفر رسیده است. در آمریکا نیز شمار موارد جان باختگان ناشی از آلودگی به ویروس کرونا به شانزده هزار و دویست و شصت و هفت نفر رسید. در این کشور، چهارصد و پنجاه و چهار هزار و سیصد و چهار نفر نیز به ویروس کرونا آلوده شده اند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتتولید ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور

به گزارش خبرنگار سلامت مهر، موضوع درمان و طبابت از سالها قبل گره خورده است با تجهیزات پزشکی به گونه ای که امروز علم و دا...

بهداشت و سلامتشرایط دشوار حوزه سلامت/ امیدوارم شایسته خدمت باشم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا ظفرقندی، در این پیام، خدمات جامعه پزشکی و فداکاری آنان در دوران دفاع مقدس و نیز دوران کر...

بهداشت و سلامتمشکلات پرستاران ظرف دو هفته آینده حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در حاشیه بازدید از روند اجرایی آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در دانشکده پرستا...

بهداشت و سلامترییس زاده از مواکب درمانی در عراق بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، با حضور در مواکب پیاده روی اربعین در عراق و بازدید از خدمت رسانی پزشکان به زائرین...