مرحله دوم طرح جشنواره فروش اینترنتی در جهت تحقق اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۶ فروردین به مدت ۱۵ روز دیگر عملیاتی شده است.
به گزارش اکودام، به نقل از وزارت صمت، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موفقیت طرح جشنواره فروش اینترنتی که از ۲۳ اسفند ۹۸ و به مدت یک هفته در سطح کشور برگزار شد، با صدور دستوری ویژه به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای تقویت زیرساختها و توسعه ظرفیتهای فروش اینترنتی انواع کسب و کارها، گفت: مرحله دوم این طرح در جهت تحقق اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا و تحقق حداکثری اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی، از شانزدهم فروردین امسال و به مدت ۱۵ روز دیگر عملیاتی شده است.
رضا رحمانی افزود: یکی از تمهیدات ویژه وزارت صمت برای کاهش تردد مردم در سطح شهرها و به ویژه در مراکز تجاری، برگزاری جشنواره فروش اینترنتی بوده است که در دوره نخست اجرای این جشنواره و با توجه به استقبال مردم، شاهد افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی انواع کسب و کارهای اینترنتی در سطح کشور بودیم.
وی اضافه کرد: تاکنون در این جشنواره ۳۱۹ کسب و کار اینترنتی مشارکت کردند و بیش از ۱۲۰۰ متقاضی کسب و کار اینترنتی، برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.
رحمانی ادامه داد: در این جشنواره، فروشگاههای اینترنتی، واسطه اصناف و مردم هستند و در طرح مذکور واحدهای صنفی آفلاین همچون واحدهای عرضه کننده کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم تزئینی، آجیل و خشکبار و…، تحت پوشش قرار داده شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: عملیات اجرایی جشنواره فروش اینترنتی توسط اتاق اصناف و با اولویت هماهنگی بین واحدهای آفلاین و آنلاین انجام میشود و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هم مأموریت دارد تا زیرساختها را تقویت کند و ظرفیتهای فروش اینترنتی کسب و کار را توسعه دهد.
رحمانی تاکید کرد: ما در این جشنواره به دنبال ایجاد تسهیلات و سهمیههای جدید برای فروشگاههای اینترنتی حاضر در جشنواره و همچنین به دنبال تحریک ایجاد تقاضا و عرضه اینترنتی برای رونق گرفتن خرید و فروش اینترنتی هستیم و این یکی از اقدامات مؤثر در مقابله با شیوع کرونا در سطح کشور است.