کسادی بازار میوه عیدانه / قیمت ۴ قلم میوه و صیفی کاهش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

کسادی بازار میوه عیدانه / قیمت ۴ قلم میوه و صیفی کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از رکود بازار میوه و کاهش قیمت سیب درختی، موز، پرتقال و پیاز خبر داد.

اسدالله کارگر از رکود بازار میوه طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: تقاضای چندانی برای میوه در روزهای اخیر وجود ندارد و همین مساله باعث رکود و کسادی شدید بازار شده است.

وی افزود: بدلیل شیوع کرونا و کاهش شدید دید و بازدیدهای نوروزی تقاضا برای میوه نیز با افت شدیدی مواجه شده است.

وی گفت: به دلیل خسارتی که امسال به اصناف مختلف از جمله اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی وارد شده از دولت می‌خواهیم در بحث اخذ مالیات از این واحدها تجدید نظر کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه اعضای این اتحادیه سیب درختی و پرتقال تنظیم بازاری را به قیمت هرکیلوگرم ۵,۵۰۰ تومان برای مصرف کننده نهایی توزیع کردند، گفت: امسال استقبال خوبی از میوه‌های تنظیم بازاری هم نشد چرا که تقاضای خرید از سوی مردم بسیار کم بود و تقاضا به گونه‌ای نبود که نیازی به عرضه اقلام تنظیم بازاری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر قیمت پرتقال و سیب درختی بین ۱۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ تومان در هرکیلوگرم کاهش یافته است، افزود: قیمت موز نیز در هرکیلوگرم ۲,۵۰۰ تومان کاهش یافته و هم اکنون نرخ این میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۱۸ تا ۲۰ هزارتومان است.

کارگر گفت: زمانی که شایعه قرنطینه تهران منتشر شد قیمت موز در میدان مرکزی میوه و تره بار به کیلویی ۳۰ هزارتومان رسیده بود.

وی همچنین از کاهش قیمت پیاز خبر داد و گفت: این محصول در هرکیلوگرم بین ۱۵۰۰ تا ۳,۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشته و نرخ کنونی آن در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۶ تا ۷ هزارتومان است. البته دوره گردها در سطح شهر پیاز را با قیمت ارزان‌تر و ۳ کیلوگرم ۱۰ هزارتومان نیز عرضه می‌کنند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...