جهش تولید شکر در خوزستان تا ۵۰۰هزار تن - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

جهش تولید شکر در خوزستان تا ۵۰۰هزار تن

اهواز - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش بینی کرد در سال "جهش تولید" میزان تولید شکر در واحدهای هفت گانه وابسته به این شرکت از ۳۰۰هزار تن سال بهره‌برداری قبلی ، به ۵۰۰هزار تن در سال ۱۳۹۹ برسد.

به گزارش اکودام، عبدعلی ناصری روز پنجشنبه با اشاره به کاهش روند تولید شکر در واحدهای نیشکری خوزستان ناشی از خشکسالی و سیلاب بهار پارسال افزود:بر اساس برنامه ریزی  انجام شده تولید شکر در واحدهای هفت‌گانه در سال ۱۴۰۰ به ۷۰۰هزار تن یعنی ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.
وی گفت:با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و با وجود چنین خسارتی با برنامه‌ریزی صورت گرفته ، موفق شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر را در سال گذشته ثبت کنیم.
ناصری با اشاره به پایان عملیات برداشت نیشکر از سطح ۴۸ هزار هکتار از مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر و صنابع جانبی در مدت ۷۸روزکاری اظهار داشت: برداشت نیشکر از آبان ماه۱۳۹۸ شروع و در روزهای اخیر به پایان رسید.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ادامه فعالیت عادی این شرکت بزرگ تولیدی با وجود مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا افزود: خوشبختانه در شرایط شیوع کرونا ، تولید در شرکت توسعه نیشکر متوقف نشد و به روند عادی خود ادامه داد.
ناصری با تقدیراز مجموعه تلاشگران عرصه کشاورزی و صنعت در برداشت نیشکر و تولید شکرگفت: مجموعه کارگران و کارکنان این شرکت به صورت سه نوبت کاری در مزارع نیشکر و کارخانه‌های تولید شکر فعالیت می‌کنند و با وجود خطر شیوع بیماری کرونا در کشور ، تولید در این مجموعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظورحفظ سلامتی وجلوگیری از شیوع این ویروس، متوقف نشد تا کمبودی در کشوردر تامین شکر ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی طرح‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) ، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰هزار شکر از اوایل دهه ۷۰ شروع شد و از سال ۱۳۸۰ یکی پس از دیگری وارد چرخه تولیدشدند.
بروز سیلاب مهیب بهار پارسال حدود نیمی از مجموع ۸۴هزار هکتار زمین های نیشکر طرح‌های هفت گانه نیشکری خوزستان را به زیرآب برد و حدود ۵۰هزار میلیارد ریال به این واحدها خسارت زد.
استان خوزستان در مجموع به تنهایی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تولید می کند.نیاز سالانه کشور به شکر حدود ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۴میلیون تن در واحدهای نیشکری و چغندری کشور تولید می‌شود.
حدود ۳۵درصد تولیدات کشاورزی خوزستان یعنی هفت میلیون تن به تولید نیشکر در واحدهای هفت‌گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اختصاص دارد.
مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان حدود ۱۶.۵میلیون تن است و ارزش اقتصادی ان بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال است.
در افق ۱۴۱۰ حدود ۶۸ درصد شکر مورد نیاز کشور در خوزستان با استفاده از ۲ محصول چغندر قند و نیشکر تولید می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...